Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Istoricul vagoanelor de calatori din Romania

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 509
Localizare : Iasi
Reputatie : 3351
Data de inscriere : 27/04/2009

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Joi 22 Sept 2011, 17:54

ldh80 a scris:


-vagoanele de tip "Hecht", construite intre anii 1923-1927 la uzinele germane "Buch", "Nurenberg" sau "Van der Zipper". Datorita calitatilor foarte bune pentru vremea respectiva, sunt achizitionate de catre CFR in anii 1923-1924, principalele caracteristici tehnice a lor fiind: vagon de clasa 1 sau vagon de dormit, carcasa complet...

Au fost incadrate la seria 98-64 ?. Au circulat timp de peste 70 de ani, in anii 80' mai putand fi inca vazute in circulatie. In 1996 un astfel de vagon "Hecht" l-am vazut
in compunerea grupei directe Husi-Bucuresti, ca vagon de clasa 1!

Au fost achizitionate vagoane noi de clasa 1, clasa 2 si clasa 1/2
Incadrate in seriile :
cl 1 1000
cl 2 2000
cl1/2 7000

ldh80 a scris:
-vagoanele italiene "Breda", achizitionate de CFR in 1928. Caracteristici: vagon de clasa 1, lungimea peste tampoane 21.040 mm,...

Cumparate vagoane de clasa 1 si clasa 2


ldh80 a scris:
seriile 19-50 (clasa 1), 20-50 (clasa a doua), 37-50, 39-50 (clasa 1+2), 59-50 (cuseta) si 70-50 (de dormit)

Se remarca prin acoperisul tuguiat, fiind vopsite in verde, albastru-mediu cu acoperis gri, albastru-indigo (cu celebra dunga alba oblica, din 1987).


Dunga alba oblica a aparut in anul 1992.

ldh80 a scris:
lotul 19-50.0. Produse in 1983, cu 70 bucati. Anterior a fost seria 19-41.0.

Nu a fost nimic anterior, de la inceput au fost incadrate in seria 19-50
seria 37-50 ? nu a existat asa ceva


ldh80 a scris:
-lotul 39-50.0. Produse in 1983, cu 30 bucati. Anterior a fost seria 39-41.0.

La fel ca la 19-50

ldh80 a scris:
B. Vagoane bar-restaurant inainte de 1990

-seria 51 53 88-42.0. Restaurant, 140 km/h, ?? locuri.
Avea boghiu „Minden-Deutz-33”, frana KE-GPR, usi
Manuale. A fost importat din Ungaria in 1969, intr-un
Numar de 49 bucati. A fost realizat dupa un proiect est-
German „Bautzen” si produs la Gyor. Se remarca prin
Interiorul cu „eclipsa” de inspiratie „Baudzen” si
„profil humanoid” a la Corbusier.

-seria 51 53 88-42.1. Restaurant, 140 km/h, ?? locuri.
Acceleasi caracteristici tehnice. Realizat la IVA , in
1978, cu un interior complet diferit fata de cel anterior.
S-au produs 18 bucati.

Asadar, existau 4 serii de vagoane bar-restaurant, inainte de 1990.


Au fost importate 30 de vagoane din Ungaria si au fost achizitionate 20 de vagoane de la IVA Arad.

Ca si in cazul vagoanelor de dormit, vagoanele restaurant au fost incadrate in alte serii inainte de 1968.

ldh80 a scris:
seria 51 53 60-41.0. Dormitor, 140 km/h, ?? locuri.
Dormitor de clasa 1, 10 cabine, boghiu „Minden-deutz-33”, care este posibil sa fi fost montat ulterior, frana
KE-GPR, usi manuale, incalzire abur si electrica.
Producator: „Astra” Arad, an 1965, 51 bucati.

Cei de la Arad nu dispuneau de cutie de vagon inalt, 4230mm gabarit standard UIC, nu aveau experientain domeniu, in productie sau dezvoltarea vagoanelor. Asa ca in 1965 se cumpara de la Goerlitz 50 de vagoane.

Pentru seria a doua de vagoane din anii 1970 s-a optat pentru boghiuri MD33 produse in romania si care au fost trimise la Goerlitz.

ldh80 a scris:

-seria 09-43. . Vagon-cuseta, aflat in dotarea armatei (MAPn). Are boghiu „Minden-deutz-33”, frana KE-GPR, viteza maxima 140 km/h, lungimea peste tampoane 24500 mm, ampatament 17.200 mm, ampatament boghiu 2500 mm, tara 41,1 tone, doua usi de acces pliante, 28 de locuri+8 locuri cu confort sporit.

Vagoanele erau incadrate in seria 09-42

ldh80 a scris:
-seria 40 53 97-60.6. Vagoane-sanitare. O parte din ele au fost transformate din vechile vagoane „Hecht”, iar altele din „Dimitroave”, in 1966. Garnitura-sanitara mai cuprinde si un vagon descoperit pe doua osii.

Tren format din vagoane tip:

Hecht
Unio Satu Mare
Dimitrov,
Astra
Vereinigten Westdeutschen Waggonfabriken AG



ldh80 a scris:
-50 53 19-76.0 - Clasa 1, 160 km/h, 54 locuri, 6 compartimente cu salon central.
Boghiu „Y-32”, frana KE-PR, usi manuale.
Producator: „Remarul” Grivita, an 2001. Modernizat.

Provine din 19-50; reconstructie si Astra Arad.


ldh80 a scris:
50 53 19-83.0 - Clasa 1, 160 km/h, 54 locuri, salon.

Provine din 19-50 si 39-50


ldh80 a scris:
50 53 20-76.0 - Clasa 2, 160 km/h, 60 locuri, 6 compartimente cu salon central.
Asemanator cu seria 19-76. Producator:
„Remarul” Grivita, an 2001, modernizat.

Provine din 20-50; reconstructie si Astra Arad


ldh80 a scris:
-50 53 26/36-16.0 - Clasa 1 si 2, 120 km/h, 98 locuri, salon etajat.
S-au realizat prin modernizarea seriei 26-26. Caracteristici: boghiuri "Gorlitz- VI", frana "KE-P-A", viteza maxima 120 km/h, raza minima de inscriere in curba
150 m, usi automate. A fost dotat cu: instalatie de sonorizare, de climatizare (incalzire cu aer cald modulat si racire cu aer conditionat), iluminat incandescent si florescent, sistem de supraveghere video, sistem de sonorizare, internet WLAN (la clasa 1). Producator:
„Astra” Arad, an 2007, vagon modernizat.



Producator VEB Waggonbau Gorlitz
Reconstructie: Remar S.A. Pascani


ldh80 a scris:
-50 53 86-76.0 - Clasa 1+Bar, 160 km/h, 26 locuri, 3 saloane. Caracteristici: lungime 26.520 mm, tara 46 tone, boghiu „GP-200-S”, frana KE-R-D, usi automate.
Producator: „Remarul” Grivita, in 2006. Au fotolii individuale tapitate, iar unele si cabina de conducere, fiind automotoare diesel. Modernizat.

La reconstructia de la Atelierele Grivita s-a renunat la postul de conducere.


ldh80 a scris:
-61 53 84-90.0- Restaurant, 200 km/h, ?? locuri.
Sunt cele mai moderne vagoane-restaurant a Gevaro.
Au boghiuri „Y-32-RS”, frana KE-PR-Mg, usi automate
, si sunt climatizate, dispunand de instalatii audio-video
De top. Producator:

Produs la S.C. Astra Vagoane Calatori S.A, un singur exemplar si nu este al Gevaro-CFR!


ldh80 a scris:
-61 53 44-76.0- Cuseta Clasa 1 si 2, 160 Km/h, ?? locuri, ? cabine. Are boghiu „Minden-Deutz-36”, frana KE-GPR-(D), lungimea peste tampoane 24.500 mm, ampatament 17.200 mm, tara 46 tone, ferestre cu geam termopan, monitoare (la clasa 1), instalatie de sonorizare si apelare a insotitorului de vagon, usi automate, afisaj video.
Producator: „Astra” Arad, Meva, pe baza UIC Y-urilor.

Constructie Goerlitz
Reconstrucite Atelierele Grivita
A fost inmatriculat 44-76 numai la expozitia din gara de nord din 2007, astazi circula ca 61-53 44-31 001-1


@nokia2010
Cel mai bine pastrat 60-41 este/era in revizia Grivita, bagat printre dormitoarele 71-31.
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2625
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Dum 09 Oct 2011, 00:21

Dar care au fost primele vagoane modernizate după 1989? :roll:
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1857
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5062
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Dum 09 Oct 2011, 20:03

nokia2010 a scris:
Dar care au fost primele vagoane modernizate după 1989? :roll:

10-56, provenite din 20-47/57 IVA, la Grivița, după care au urmat cele clasa 19-56(sau mă înșel?), dar au fost puține.
În 1995, au fost modernizate vagoanele 29-20 la Pașcani, în urma cărei modernizări a rezultat seria 29-22.
În 1998 a fost demarată modernizarea de vagoane 19-57/57 RK și 20-47 MEVA din care au rezultat vagoanele A9(19-55) și Blee(20-54/55).
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12033
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14068
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Sam 15 Oct 2011, 03:24

20-55 circulau deja în 1997 pe rapidele București - Constanța, deci clar modernizarea lor a început înainte de 1998 (adică în 1997, din câte știu eu). 20-47 erau cu încălzire cu radiatoare, lucru păstrat la 20-54 modernizate la Pașcani. Însă 20-55-urile bag mâna în foc că provin din 20-57 sau din 20-47 cu număr mare, cele cu încălzire cu aer modulat.

Să nu uităm că în 1996 au început să fie livrate vagoanele AVA200 (seria 21-90) primele vagoane moderne (climatizare, compartimente cu 6 locuri, uși automate, WC vacuumatic, V.max=200 km/h) din dotarea SNCFR (erau peste DWA-urile luate la începutul anilor '90).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1857
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5062
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Dum 16 Oct 2011, 00:41

Dr2005 a scris:
20-55 circulau deja în 1997 pe rapidele București - Constanța, deci clar modernizarea lor a început înainte de 1998 (adică în 1997, din câte știu eu). 20-47 erau cu încălzire cu radiatoare, lucru păstrat la 20-54 modernizate la Pașcani. Însă 20-55-urile bag mâna în foc că provin din 20-57 sau din 20-47 cu număr mare, cele cu încălzire cu aer modulat.

20-55 se vede clar după carcasă că provin din 20-57 RK și nu din 20-57 IVA. Apropo de IVA, să nu uităm să menționăm de asemenea "experimentul" 20-81 făcut de Astra Arad pe schelet de 20-47/57 IVA.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12033
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14068
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Mar 14 Feb 2012, 17:53

Trenul de epocă ,,București"... sau ce a mai rămas din el:
(poze de ieri)

Astra:

IMG_1745 by transport-in-comun.ro, on Flickr

IMG_1756 by transport-in-comun.ro, on Flickr

Bmx-uri (adică ce a mai rămas din ele... curios, nu prea era rugină pe ele, spre deosebire de halul în care arată 20-49-urile care circulă):

IMG_1739 by transport-in-comun.ro, on Flickr

IMG_1740 by transport-in-comun.ro, on Flickr

IMG_1743 by transport-in-comun.ro, on Flickr

IMG_1746 by transport-in-comun.ro, on Flickr

IMG_1750 by transport-in-comun.ro, on Flickr

Breda și Hecht:

IMG_1752 by transport-in-comun.ro, on Flickr

IMG_1741 by transport-in-comun.ro, on Flickr

De altfel, toată revizia aia e un cimitir de Y-uri, 19/20-47/57, iar prin spate sunt și niște 20-54/55, care tot pe aia cu autogenu' cred că o așteaptă:

IMG_1753 by transport-in-comun.ro, on Flickr

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
nenuandrei
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1562
Varsta : 25
Localizare : Bucuresti Nord
Reputatie : 3502
Data de inscriere : 16/09/2011

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Mar 14 Feb 2012, 18:06

Unde se afla aceste vagoane garate?
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/nenuandrei1
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12033
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14068
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Mar 14 Feb 2012, 18:27

București Obor, chiar sub pasarelă (e și ,,drum" pe lângă ele, drum mult mai sigur decât pasarela plină de zăpadă și gheață). Ar trebui să se poată și urca în ele, cel puțin în Astra aia dezafectată.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Polpot



Numarul mesajelor : 67
Varsta : 40
Localizare : Arad
Reputatie : 2126
Data de inscriere : 16/04/2011

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Mar 14 Feb 2012, 18:29


Si chiar le taie ?
De de ? Mare pacat.
Sus In jos
nenuandrei
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1562
Varsta : 25
Localizare : Bucuresti Nord
Reputatie : 3502
Data de inscriere : 16/09/2011

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Mar 14 Feb 2012, 18:42

Dr2005:Multumesc de informatie
Ar trebui sa le faca pentru muzeu dar cum nu sunt bani asa ca renunt la speranta de a le vedea intr-un muzeu
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/nenuandrei1
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10215
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Mar 14 Feb 2012, 19:03

De ce sa taie 55 urile alea?Chiar asa le-au stricat de rau aia?
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5872
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Mar 14 Feb 2012, 19:06

E foamea mare si 'matzul' gol, pe astia doar Dumnezeu ii mai satura. Nu cred ca ajung nici la 'lider' cred ca ii rezolva Sf Petru pe traseu.
Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3715
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Joi 01 Mar 2012, 08:29

Da' ce fu in capul lor de au taiat parte din trenul istoric? fiind patrimoniu national (sanchi...) au voie sa-l taie...asa...?
Sau s-o gasi vreun destept sa rechizitioneze vagoanele de pe Anina (destul de similare la prima vedere) si sa umble cu cioara vopsita?
Sus In jos
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3101
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Dum 11 Mai 2014, 16:55

În zona Devei este un 60-41 la care revizia i s-a efectuat în 2001. Voi reveni cu informații mai detaliate, după ce îl întreb pe cel care l-a văzut ce scria, exact, pe vagon.
Sus In jos
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3101
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Dum 11 Mai 2014, 16:59

În primul mesaj e o mică eroare: ramele TE erau 16-17, respectiv 26-17.

Un alt aspect: Ce fel de cutie aveau 10-40-urile? Teșită la capete - cum au în general, vagoanele fabricate la Arad - sau dreaptă, cum aveau 88-42-urile arădene? Lungimea era de 24,50 m sau 26,40?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania   Astazi la 20:25

Sus In jos
 

Istoricul vagoanelor de calatori din Romania

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Istoricul vagoanelor de calatori din Romania
» Calatorie Bucuresti - Praga
» Istoricul automotoarelor din Romania
» Istoricul locomotivelor folosite in Romania
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: VAGOANE-