Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5501
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Mar 25 Ian 2011, 18:40

multumim pentru informatii si pt rabdarea de a scrie atatea
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4714
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Mar 25 Ian 2011, 22:22

Cu placere!
Sus In jos
mstupariu



Numarul mesajelor : 10
Varsta : 39
Localizare : Oradea
Reputatie : 2157
Data de inscriere : 23/01/2011

MesajSubiect: Poate nu inteleg eu...   Mier 26 Ian 2011, 02:39

A aparut aici "Cea mai lunga cale ferata transcontinentala (Lisabona-Singapore)"...
Totusi, in Romania aceasta cale ferata intra pe la Stamora Moravita (km 3818) si iese pe la Ungheni (km 4892)... Total pe teritoriul Romaniei 1074 km (prin Craiova-Bucuresti Nord-Marasesti)...
Nu era mai "usor" de la Timisoara la Iasi sa urmeze traseul lui A1834 (prin Oradea-Cluj Napoca-Ilva Mica-Veresti)? Adica, il loc de 995 km (Timisoara Nord-Iasi in varianta prezentata) sa faca doar 789 km...
De ce s-a ales un traseu mai lung?
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10899
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Mier 26 Ian 2011, 15:21

mstupariu a scris:
A aparut aici "Cea mai lunga cale ferata transcontinentala (Lisabona-Singapore)"...
Totusi, in Romania aceasta cale ferata intra pe la Stamora Moravita (km 3818) si iese pe la Ungheni (km 4892)... Total pe teritoriul Romaniei 1074 km (prin Craiova-Bucuresti Nord-Marasesti)...
Nu era mai "usor" de la Timisoara la Iasi sa urmeze traseul lui A1834 (prin Oradea-Cluj Napoca-Ilva Mica-Veresti)? Adica, il loc de 995 km (Timisoara Nord-Iasi in varianta prezentata) sa faca doar 789 km...
De ce s-a ales un traseu mai lung?

Probabil pentru a trece prin Bucuresti
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4714
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Aparitia se dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Dum 13 Feb 2011, 16:31

Din aceasta cauza, dar si pentru faptul a utiliza pe o parte cat mai mare a parcursului din Romania tractiunea electrica.
O intrebare: la sarbi, linie este electrificata pana la Vrsac?
La noi ar mai trebui electrificate portiunile:
-Vrsac/Stamora Moravita- Timisoara Nord
-Socola- Ungheni
Dupa Ungheni, electrificarea reincepe la Razdelnaja, in Ucraina.
Sus In jos
Andrei



Numarul mesajelor : 263
Varsta : 21
Localizare : Jud. Satu Mare, Com. Tiream
Reputatie : 2966
Data de inscriere : 27/07/2009

MesajSubiect: Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Dum 13 Feb 2011, 20:35

De la Stramora Moravita spre Belgrad linia este neelectificata pana la Pancevo(~20 km de Belgrad). De la Pancevo pana la Belgrad linia este electrificata.

Sursa: Google Earth
Sus In jos
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3105
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Sam 07 Mai 2011, 03:50

Acum se merge pe ideea unei legaturi aflate mult mai la sud de transsiberian. Concret:
-Berlin-Salzburg-Ljubljana-Zagreb-Belgrad-Sofia-Istambul. De acolo nu e clar daca:
1. se opteaza pentru varianta prin Siria-Iraq-Iran-(Afghanistan?)-Tadjikistan-China
2. O varianta prin Asia Centrala, dar mai la sud de Transsiberian. Nu e clar deoarece se vorbeste de o ruta Tars-Tbilisi-Baku; de la Baku ce se face?? Se pun vagoanele pe feribot, trec Caspica urmand sa fie repuse pe sine in Turkmenistan?? Rebruseaza la Baku urmand sa ocoleasca Caspica pe la Sud, prin Iran?? Se va ocoli Caspica pe la Nord??
Nu e clar, insa exista indicii asupra intentiei de a construi o linie cu ecartament de 1,44m (1435 mm, deci, normal) pe teritoriul Kazahstanului. Deci, ori se fac ambele rute (un "coridor de mijloc" și un "coridor de Sud"), ori se va opta pentru unul din acestea, dar, oricare din varianta se alege, aceasta se va conecta Coridorului 10 Paneuropean. Se va ocoli, așadar, Romania, dar și Ungaria.

Toata treaba ast poate arata ca:
-Bulgaria va adera la Schengen pana in 2013; in 2013 se inaugureaza tunelul Bosfor iar odata finalizat, Bulgarii vor putea altfel sa se raporteze la UE, avand o pozitie strategica
-Serbiei si Croatiei li se va urgenta intrarea in UE iar apoi in Schengen
-Romania va ramane - pentru o bucata foarte mare de timp - inafara spatiului de libera circulatie
Deocamdata, Bulgaria este cea care, teoretic, ne trage in jos in ceea ce priveste Schengen. Este o perceptie falsa. Daca aderam, e numai si numai meritul lor. La noi reteaua de transport e cum e. Ponderea transport rutier-transport feroviar este alarmant de mult in favoarea celui rutier.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4714
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Sam 07 Mai 2011, 14:25

Probleme in zona Caucaz/Asia de sud-vest sunt in zona granitelor azero-armene (in prezent inchise).
De asemenea, ar mai fi necesara redeschiderea frontierei turco-armene, la Akyaka/Ahuryan(inchisa din cauza unor dispute politice, in 1993); redeschiderea frontierei azero (enclava Nakhichevanskaya)/iraniene la Dzulfa/Jolfa, inchisa in 1991, din cauza unor dispute politice.
In plus, caile ferate libaneze sunt distruse si inutilizabile (datorita razboiului civil dintre 1975-1990), iar situatia cailor ferate irakiene este precara.
Sus In jos
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3105
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Sam 07 Mai 2011, 15:00

ldh80 a scris:
Probleme in zona Caucaz/Asia de sud-vest sunt in zona granitelor azero-armene (in prezent inchise).
De asemenea, ar mai fi necesara redeschiderea frontierei turco-armene, la Akyaka/Ahuryan(inchisa din cauza unor dispute politice, in 1993); redeschiderea frontierei azero (enclava Nakhichevanskaya)/iraniene la Dzulfa/Jolfa, inchisa in 1991, din cauza unor dispute politice.
In plus, caile ferate libaneze sunt distruse si inutilizabile (datorita razboiului civil dintre 1975-1990), iar situatia cailor ferate irakiene este precara.

Asta inseamna ca ruta va trece din Iran direct in Turcia? Turcia are granita comuna cu Iranul iar infrastructura feroviara a Iranului - daca are probleme - va fi pusa la punct de chinezi.

Ceea ce nu reiese clar este daca iesirea din China se va face dupa localitatile:
-Urumchi, urmand sa treaca prin Kazahstan, Uzbekistan, Turkmenistan si, apoi, Iran
-Kashgar, urmand sa treaca prin Tadjikistan, Afghanistan, Iran.

Prima varianta constituie o "sinteza" (daca pot spune asa) a cailor de comunicare cunoscute cu denumirea de Drumul Matasii. Se au in vedere si ruta sudica, si cea nordica, si cele intermediare. Cum ar veni, din toate cate putin. A doua, insa, ar constitui reactualizarea - aproape in totalitate - a rutei sudice. Deci, o conotatie politica (si istorica ) evidenta.

Totusi, din cele scrise pe Railway Insider, reiese ca s-ar opta, deocamdata, pentru prima varianta.

Un nou coridor feroviar între Asia Centrală și Golful Persic
[Translate]
Iran, Turkmenistan, Oman, Qatar și Uzbekistan au semnat un acord în vederea stabilirii unui coridor de transport și tranzit între statele bogate în resurse energetice ale Asiei Centrale și cele ale Golfului Persic. Noul coridor de transport va circula din Uzbekistan prin Turkmenistan și Iran către Golful Persic, ocolind Afganistan.
Se așteaptă ca ruta feroviară în lungime de 1.000 km să scurteze cu peste 600 km traseul pentru transportul mărfurilor dinspre Asia Centrală către Golful Persic. Acest coridor va putea fi conectat la o altă rută feroviară, aflată în prezent în construcție, între Turkmenistan și Kazahstan, ce asigură o rută nordică de transport pentru gazul turkmen prin Kazahstan și mai departe către Rusia.
Această linie de cale ferată are ca termen de finalizare Septembrie 2012, nu au fost în schimb precizate costurile proiecctului.


Sursa. http://www.railway-technology.com prin Railway Insider

Nu se zice nimic concret de ecartament. Va fi de 1,44m si 1,52m cu statie de schimbare a boghiurilor sau fi ecartament de 1,44m pe toata lungimea?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4714
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Sam 07 Mai 2011, 15:57

Uitandu-ma pe harta, traseul cel mai scurt (si pe care exista deja- conform hartii- linie de cale ferata deja construita) ar fi:
-Istambul Halkali Station
-Istambul Yedikule/Yenikapi Station (prin viitor tunel feroviar submarin; pana atunci, prin feryboat de la Istambul Sirkegi Station)
-Istambul Hyadar Pasha Station (in Asia)
-pe teritoriul turc: Gebze, Izmit, Aryfe, Enveriye, Eskisehir, Sinkan, Ankara, Irmak, Bogazkopru, Kaysery, Hanili, Bostankaya, Tecer, Kangal, Cetinkaya, Malatya, Yolcati, Elazig, Tatvan-Van (trcerea cu feryboatul peste lacul Van), KAPIKOY/RAZI (frontiera turco-iraniana)
-pe teritoriul Iranului: Soufian, Tabriz, Maneh, Kohandesh, Karaj, Teheran, Bahram, Garmsar, Semnan, Fariman, SARAKHS/SARAKHS (frontiera dintre Iran si Turkmenistan). De aici exista linie larga.
-in Asia Centrala: Tedjen, Mary, CEARJOU (frontiera intre Turkmenistan si Uzbekistan), Buhara, Kagan, Navoi, Samarkand, Dzizak, Sydarja, Taskent,
SARYAGAS (frontiera dintre Uzbekistan si Kazahstan), Arys, Taras, Lugovoi, Birlik, Alma-Ata, Koksu, Aktogai, DOSTYK/ALASHANKOU (frontiera dintre Kazahstan si China). Se trece din nou la ecartament normal.
-in China: Urumqui, Turfan, Jiayuang, Qingshui, Wuwei-Nan, Gantang, Zhongwei, Ynchuan, Shizhulshan, Baotou, Jining-Nan, Zhangjakou, Beijing.
Sus In jos
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3105
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Dum 08 Mai 2011, 04:21

M-am "jucat" pe Google Map urmarind calea ferata pe tronsonul Dosty-Tabriz. Este, intr-adevar, acea "sinteza" a cailor de comunicare cunoscute cu termenul generic de Drumul Matasii. Deci:
-ruta sudica trece prin Bamian iar intrarea in china se face prin trecatoarea Wakhjir. Traseul respectiv e greu de urmarit pe harta
-ruta central-sudica se desprinde din cea sudica cam in zona localitatilor Nisapur-Mashad, urmand drumul rutier 22 din Iran. Patrunde in Turkmenistan la Sarakhs, se desparte de cale ferata, dupa care se uneste la Merv (Mary, citit Marî cu accent pe î). De acolo, ruta central-sudica urmeaza drumurile M37, M39, M41, A371 si patrunde in China. Dupa alte surse, drumul central-sudic urmeaza A372, apoi A371; de altfel A371 e in continuarea lui A372
-ruta central-nordica, ramura a celei nordice, se desprinde de aceasta la Dijak si este constituita din A376, A373, M41 si A371; deci M41 leaga, cum ar veni ruta central-sudica cu cea central-nordica; tot o ruta central-nordica ar putea fi considerata A365, care se "rupe" tot din M39 (la Bishkek / Frunze) si patrunde in China prin trecatoarea Torugart. Aceea, insa, nu cred ca va fi "dublata" de cale ferata; traseul e extrem de dificil
-ruta nordica este constituita din A381, A380 (cu aproximatie), M37, M39, A3, A350, A353 pana la granita cu China

Rutele rutiere M37, M39 si M41 si chiar A373 sunt "dublate" de cai ferate si leaga cele 4 (5) ramuri ale Drumului Matasii

Dezavantajul major al acestei rute de "sinteza" este trecerea de la linia normala la cea larga si inapoi la cea normala. Se pierde mult timp
Sus In jos
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3105
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Sam 11 Iun 2011, 02:39

In mare masura "Ldh80" are dreptate, insa uitati-va aici:

http://www.thetransportpolitic.com/wp-content/uploads/2010/03/Chinese-Transcontinental-High-Speed-Rail-Network.jpg

Se poate vedea ca de la Mashad linia galbena (deci, traseul care, inca, e in faza de proiect) merge spre NE, trecand prin Turkmenistan si, imediat cum a ajuns pe teritoriul uzbek, se suprapune cu o linie rosie mult mai subtire. Locul unde incepe sa se suprapuna linia galbena (mai groasa) cu cea rosie (mai subtire) corespunde orasului Karshi (Uzbekistan). De acolo, traseul asa cum a zis si "LDH 80" catre Tashkent, dar, dupa ce trece de capitala uzbeka, se indreapta spre Moyynty (citit Moiântî) dupa care, trecand pe la nord de lacul Balkhash, ajunge la Aktogay si Druzhba / Dosty. Dat fiind faptul ca Astana nu e departe de Moyynty, nu ar fi de mirare ca trenurile sa mearga pana la Astana iar acolo sa rebruseze

Uitati-va si aici:

http://www.rayturk.net/wp-content/uploads/2011/04/mark.jpg

Se observa ca traseul care uneste ramura sudica cu cea centrala se apropie foarte mult de Astana. In ceea ce priveste tronsonul european al rutei sudice, se poate observa ca tronsonul cuprins intre Salzburg si Sofia nu include Ljubljana si zagreb, ci Viena si Skopje. Altfel spus, in loc de:
-Salzburg
-Ljubljana
-Zagreb
-Belgrad
-Sofia
va fi
-Salzburg
-Viena
-Bratislava???
-Belgrad
-Skopje
-Sofia

Astazi, cand Croatia a primit data aderarii la UE , pe Railway Insider apare urmatoarea stire:

Coridorul 8 este prioritar pentru Bulgaria și Macedonia

În cadrul unei întruniri la Sofia la sfârșitul lunii trecute, președintele bulgar Georgi Parvanov și omologul său macedonian Gjorge Ivanov au declarat că lansarea coridorului de transport pan-european nr. 8 este o prioritate pentru Bulgaria și Macedonia.
Coridorul 8, care ar trebui să lege porturile la Marea Neagră ale Bulgariei cu porturile la Marea Adriatică din Albania prin Macedonia ar urma să fie o verigă în cel mai scurt drum între Asia și Europa de Vest. Planurile pentru coridor au fost discutate de mulți ani, dar realizările s-au lăsat așteptate.
Cel mai mare obstacol în calea proiectului este lipsa unei legături feroviare în Bulgaria și Macedonia. Președintele macedonian a confirmat însă dorința țării sale de a construi o linie ferată între Kriva Palanka și orașul bulgar de graniță Gyueshevo.


E un lucru care da de gandit.
Sus In jos
sorinucu



Numarul mesajelor : 315
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 2905
Data de inscriere : 26/01/2010

MesajSubiect: Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Joi 23 Iun 2011, 14:54

Un filmulet cu liniile de mare viteza ale lumii, care sunt operabile, in constructie si proiectate. In Romania insa, NIMIC Evil or Very Mad . Pana si Siria sau Iran vor avea linii de mare viteza affraid.

Sus In jos
http://www.youtube.com/user/sorinucu
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3105
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Vin 24 Iun 2011, 01:07

Linii de mare viteza, intr-adevar, nu vor fi, insa o mica parte din reteaua de transporturi cunoscuta cu denumirea de Drumul Nou al Matasii va trece si prin tara noastra.

In zona Chinei, se vede un traseu care, practic, "taie" in doua Taklamakanul, dar iese din tara pe la Torugart, nu pe la Irkeshtam; acel "punct negru" din stanga Balkhash-ului pe langa care va trece linia ferata este, categoric, Issyk Kul, deci e clar ca s-a optat pentru trecatoarea Torugart. Unul din avantajele trecatorii Torugart ar fi proximitatea unei infrastructuri feroviare ex-sovietice; cale ferata exista si la extremitatea vestica a Issyk-Kul-ului (care, probabil, va fi transformata intr-una de tip incalecat, deoarece chinezii nu agreeaza ideea schimbarii boghiurilor). Daca ar fi optat pentru Irkeshtam, linia trebuia construita de la Osh, prin Sary-Tash-Irkeshtam-pe langa Ulugqat pentru ca, in final, sa ajuna la Kashgar. Pe de alta parte:
-prin imediata vecinatate a pasului Irkeshtam trecea amura centrala a Drumului Matasii (mai exact prin pasul Terek) iar acum se considera ca actualul drum modern al Matasii (Istanbul-Tbilisi-Erevan-Teheran-Mashad-Ashgabat-Buhara-Samarkand-Taskent-Fergana-Osh-Kashgar-Beijing) trece prin Irkeshtam. Prin Torugart trecea o ruta secundara a Drumului Matasii
-chinezii au experienta construirii liniilor la altitudini mari, pe permafrost.

Oricum, liniile sovietice vor trebui incalecate pe traseele intercontinentale care ajung in China; altfel, se va pierde extrem de mult timp cu schimbarea boghiurilor, iar utilizarea boghiurilor care pot functiona pe mai multe ecartamente costa foarte mult
Sus In jos
sorinucu



Numarul mesajelor : 315
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 2905
Data de inscriere : 26/01/2010

MesajSubiect: Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Vin 24 Iun 2011, 09:55

KQQ a scris:
Oricum, liniile sovietice vor trebui incalecate pe traseele intercontinentale care ajung in China; altfel, se va pierde extrem de mult timp cu schimbarea boghiurilor, iar utilizarea boghiurilor care pot functiona pe mai multe ecartamente costa foarte mult

La o asa linie lunga si vorbind de CHINA, crezi ca se uita, sa zicem la plesneala, la cateva miliaone de euro in plus pentru boghiuri?
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/sorinucu
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial   Astazi la 09:49

Sus In jos
 

Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
» Caile ferate din Basarabia
» Harta cu reteaua Cai Ferate Romane
» Pagini din istoria Căilor Ferate Române
» Caile Ferate Romane
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-