Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Accidente feroviare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Accidente feroviare   Mier 19 Dec 2012, 08:26

Nici despre accidentul de la Augustin cu 060EA 001 nu am prea gasit informatii.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10898
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Accidente feroviare   Mier 19 Dec 2012, 08:36

ldh80 a scris:
Dupa acest accident, toate semnalele mecanice prevestitoare vor fi echipate si cu cea de-a doua paleta , pentru a putea da si indicatia de "liber cu viteza stabilita"sau "liber cu viteza redusa"".

Probabil e vorba de semafoarele de intrare nu prevestitoare. Iar in ceea ce priveste anul (1972) nu e cam tarziu? Adica de abia atunci s-a introdus al doilea brat la semafoare? Am vazut poze mai vechi de 1972 cu semafoare mecanice cu 2 brate.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2360
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4712
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Accidente feroviare   Mier 19 Dec 2012, 09:22

La semafoarele de intrare in statie, pe langa cele doua "brate"", mai exista si accea paleta dreptunghiulara galbena.
La semafoarele prevestitoare, pe langa "bratul"" plasat paralel cu stalpul, mai exista in partea superioara si accea paleta dreptunghiulara galbena!
Probabil acestea au fost introduse dupa 1972.

Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10898
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Accidente feroviare   Mier 19 Dec 2012, 09:47

Da, stiu. Dar problema e ca acea paleta de la semafoarele de intrare arata daca semaforul de iesire e pe liber sau nu, iar la prevestitoare paleta a aparut odata cu prevestitorul (nu au existat niciodata prevestitoare mecanice fara acea paleta) si arata daca semaforul de intrare e pe liber sau nu.
Singurele elemente care arata faptul ca se va intra sau nu la abatuta, sunt al doilea brat la semafoarele de intrare si bratul paralel cu stalpul la semafoarele prevestitoare.

E posibil ca accidentul sa fi avut loc mult inainte de 1972.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2360
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4712
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Accidente feroviare   Mier 19 Dec 2012, 09:54

Multumesc pentru explicatii! Oricum, cele doua accidente- Bucerdea 1968 si Frunzeasca au fost cele mai cunoscute din intreaga perioada comunista! Cu accidentul de la Frunzeasca ar trebui gasiti oameni care au lucrat in aceea perioada la CFR, care sa poata prezenta mai multe detalii
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10898
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Accidente feroviare   Mier 19 Dec 2012, 10:08

Un accident destul de grav a fost si cel din 1989 de la Itesti, cand a intrat un tren intr-o echipa de muncitori ce lucra la linie, omorand 9 oameni.
Vina a fost a IDM-ului care a expediat trenul pe firul din dreapta (care era inchis) in loc sa il expedieze pe stanga.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Accidente feroviare   Mier 19 Dec 2012, 10:24

N-are nimeni o instructie din 1970 sa ne edifice?
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3260
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6379
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Accidente feroviare   Mier 19 Dec 2012, 20:31

Eu am, in 1970 existatu semafoarele prevestitoare cu 3 indicatii (Semnalul urmator ordona 1. Oprire 2. Liber la linie directa 3. Liber la linie abatuta.
In instructia din 1961 apar doar cele cu 2 indicatii.
Semafoarele de intrare cu paleta prevestitoare a semaforului de iesire era si in 1961 si in 1970.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Accidente feroviare   Joi 20 Dec 2012, 08:34

Asadar prevestitorul cu 3 indcatii era in 1972, nu s-a introdus ca urmare a accidentului de la Frunzeasca.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 715
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3360
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Accidente feroviare   Sam 22 Dec 2012, 14:29

dan tm a scris:
Asadar prevestitorul cu 3 indcatii era in 1972, nu s-a introdus ca urmare a accidentului de la Frunzeasca.
Ba da, dar accidentul nu a avut loc in anii '70,la trenurile de lung erau aparute locomotivele diesel,trebuie o documentare mai buna .
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4667
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Accidente feroviare   Lun 02 Sept 2013, 21:15

MariusM a scris:
tozlovanuvlad a scris:
Iata unde s-au produs cele doua accidente dintre Valea Larga si Posada:

19 septembrie 1922:



Astazi punctul e in zona km 115+5; acelasi portal al tunelului din prima fotografie se vede in plan indepartat, in centrul imaginii:



Poza din 1922 e facuta din acest punct:  45°17'21.84"N/ 25°36'25.78"E.

13 iulie 1922:



Acum este la km 116+1:



Podul prabusit a fost banuiesc inlocuit cu cel din beton, vizibil in dreapta. Acum pe el sint instalate niste conducte.

Coordonatele punctului din care a fost facuta poza originara:

45°17'32.24"N/ 25°36'1.02"E

* Sursa pozelor alb negru sint documentele de mai sus.
"Înlocuirea podurilor provizorii cu poduri definitive a fost o lucrare de lungă durată, ce a necesitat importante eforturi și nu s-a putut duce la bun sfârșit decât datorită importurilor de tabliere primite în contul datoriilor de război, precum și din comenzile ulterioare făcute pe baza împrumutului din anul 1929. Întârzierea înlocuirii unora dintre poduri a provocat multe neplăceri Administrației CFR între care și două catastrofe feroviare. Acestea s-au produs în vara anului 1922 pe linia Ploiești-Predeal, între stațiile Posada și Valea Largă, unde trupele germane introduseseră în cale două poduri militare de tip Lubbeck, din elemente bulonate și de aceeași deschidere(46 m), în locul podurilor peste Prahova de la km 55+900 și 56+550, distruse în timpul războiului. La 13 iunie 1922, în timp ce trenul accelerat 15 cu dublă tracțiune urca spre Predeal, podul de la km 56+550 a cedat sub a doua locomotivă, iar trenul s-a prăbușit, provocând numeroși morți și răniți. După două luni, a căzut și cel de-al doilea pod, fără a produce însă victime omenești, tot la trecerea unui tren de călători. Erau primele poduri din țară căzute sub circulație. Cele două accidente au dat semnalul intensificării lucrărilor de desființare a provizoratelor la poduri și de trecere la soluții definitive. Cu teoate acestea, acțiunea s-a desfășurat de-a lungul unei perioade foarte lungi."(D. Iordănescu, C. Georgescu - Construcții pentru Transporturi în România)
Iata ca in sfirsit mi-am facut timp sa merg pe acolo la pas. Mai multe detalii in reportajul de aici.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Accidente feroviare   Astazi la 10:37

Sus In jos
 

Accidente feroviare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Accidente feroviare
» Dicționar de termeni tehnici si notiuni feroviare
» Zilele Feroviare 2012, Gara de Nord, 9-10 Octombrie.
» Ce simulatoare feroviare va plac?
» Poduri feroviare
Pagina 3 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-