Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Dublări de linii

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
alex.alexus.tm



Numarul mesajelor : 1066
Varsta : 27
Localizare : Pisa - Italia
Reputatie : 3950
Data de inscriere : 28/03/2009

MesajSubiect: Re: Dublări de linii   Mar 21 Aug 2012, 23:06

MariusM a scris:


Este vorba despre segmentul Caransebes - Gavojda.

Nu. E ceva mai scurt segmentul, mai precis Cavaran-Caransebes.
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4982
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Dublări de linii   Mar 21 Aug 2012, 23:15

Si pe acest segment se circula pe linie dubla frecvent?

_________________
Sus In jos
alex.alexus.tm



Numarul mesajelor : 1066
Varsta : 27
Localizare : Pisa - Italia
Reputatie : 3950
Data de inscriere : 28/03/2009

MesajSubiect: Re: Dublări de linii   Mar 21 Aug 2012, 23:21


Eu de fiecare data am circulat pe acelasi segment, dar la nevoie este folosit si celalalt pentru ca linia este lucioasa tot timpul. Probabil se circula frecvent pe bucata care suporta viteza mai ridicata, cum este si cazul tronsonului Timisoara Nord - Ronat.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dublări de linii   Mier 22 Aug 2012, 11:43

Se circula pe dubla, dar azi dimineata am venit pe ruta cu 1695 si s-au introdus restrictii atit intre Caransebes-Lugoj cit si Lugoj Timisoara.
In zona Topolovat, chiar a oprit in Topolovat pentru ordin de circulatie.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1887
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: Ionutz! Nu dispera!   Mier 22 Aug 2012, 12:22

Da, asta așa e! Când treceam și eu pe acolo, tare mă miram de ce nu merg pe firul din dreapta, deși nici un tren pe firul respectiv... după care am conchis, că trenul întotdeauna va circula cu viteza cea mai ridicată posibilă până ce se poate, deci nu va trece pe firul cu viteză mai redusă, chiar și dacă merge pe firul fals, același lucru mi s-a întâmplat de multe ori și între Sibiu - Vințu, dar și între Cluj - Oradea, că trecerea pe linia normală, pe firul din dreapta adică, ar necesita pierdere de timp (schimbătoarele de cale cu 30 km/o). Și tot călătorind am observat și inteligența celor de la circulație: în general lasă trenul în gară să intre pe linia directă spre ieșire, deci deja la intrare se aranjează trenul pentru linia directă spre ieșire, ca la ieșire să bage viteza maximă posibilă. Da, e inteligență aici, că mai bine intră trenul cu 30, daca oricum are oprire în stația respectivă, măcar la ieșire să bage maximum. Daca are trecere fără oprire, atunci se lasă pe firul respectiv (să nu mai reducă viteza pierzând timp), până ce se poate...

Ionuț! Te rog nu dispera ca un depresiv și nu înmormânta căile ferate (române). Mai bine îți prezint atuurile acestuia, atuuri de neegalat, chiar și dacă-ți iei mașină. Iată deci:
Copii sub 5 ani circulă fără bilet, 50% reducere au elevii, studenții, pensionarii, veteranii de război, martirii revoluției, handicapații, etc... Aceste categorii de persoane întotdeauna folosesc trenul, niciodată maxi-taxiul sau autobuzul. Psihologie: daca aceste categorii folosesc trenul, atunci există un fenomen natural: s*g cu ei și ceilalți membrii de familie, adică daca copii sau bunicii folosesc trenul, atunci și părinții o să facă la fel. Reclamă mai bună pentru tren nu există, dacât vorba bună dintre „prieteni”. Nemaivorbind de faptul că daca aceste categorii devin adulți, vor rămâne tot cu călătoria cu trenul.
Întreținerea unei mașini costă enorm. Să ai o mașină costă mai mult pe an, decât creșterea unui copil. Orice mașină, fie și cea mai scumpă din lume, cea mai nouă, după un an de folosință începe să tușească și să se încetinească ca un bătrânel...
Chiar și în condiții meteo nefavorabile, trenul „respectă” Mersul, în timp ce pe ploaie sau ceață, sau iarna, mașinile circulă cu viteza redusă. De fapt nici nu știu daca iarna găsești vreun ne*un care să pornească la drum cu mașina. Cred că va alege mai degrabă trenul.
Benzina e destul de scumpă, și chiar daca iei 4 călători lângă tine în mașină, și împarți cheltuielile de transport, tot e mai ieftin să mergi cu trenul!
Farmecul circulației trenului e aparte. Unde există cale ferată, acolo există viață. Bunăstare. Zona aceea nu e defavorizată, nu e săracă. Acolo mișcă banul, merg afacerile, viața prosperă. Roțile și tot sistemul de circulație al trenurilor place nu doar fetelor virgine, și nu doar a pasionaților cum suntem noi, ci mai tuturora. (toți copii vor să se facă mecanici, când vor fi mari...)
Pe distanțe mari călătorii vor alege întotdeauna trenul. Nimeni nu se va gândi, ca de la Arad la Botoșani (doar un exemplu) să ia autobuzul. Va merge cu trenul! Adevărul e că nici nu există autobuze pe distanțe așa de mari. De fapt cred că nici nu există călător normal, care să suporte o astfel de călătorie lungă în autobuz!
Peisajul. De admirat peisajul se poate doar din tren. Din mașină nu chiar așa. Căci calea ferată merge drept ca o linie, și este construit pe un nivel mai ridicat (terasamentul, deci călătorul se poate simți un fel de Dumnezeu, care se uită de sus în jos la vale la șobolani: mașinuțe șerpuind prin fumul de pe șosele cu viteză mai mică)
Trenul are întotdeauna cale liberă cu viteza maximă admisă. Mașina trebuie să-și aștepte rândul pe străzile cu trafic intens, la semafoare, la stopuri, etc. Nu poate să meargă cu viteza maximă, decât dacă nu are pe nimeni în față.
Accidente. Pe șosele mor călători în fiecare zi. Chiar și daca respecți toate regulile de circulație, oricând poate intra în tine un ne*un. Și tu mori nevinovat. Daca camionul vine din fața ta, mori 100%, chiar și daca încerci să ieși de pe șosea. Nimeni nu a supraviețuit accidentelor în care un camion venea din față și intra în tine. Niciunde în lume. Moarte sigură.
Viteze. În timp ce cu mașini toată lumea vre suta, pe orice șosea chiar și lăsată în paragină, nu numa pe autopstradă, trenul în general nu mere cu suta, decât pe porțiunile „rare” reabilitate...
Prețul. Pe trenuri e chiar și azi mai ieftin.
Siguranța. Și calea liberă. Pe tren știi, că niciodată nu o să vină un alt tren în tine din spate, sau din față. Știi sigur, că între 2 stații doar și exclusiv acel singur tren e pe linie, și cel din față va aștepta calea liberă.
Există vreun șofer care să aleagă mașina în locul trenului de la Satu Mare la Constanța? (Exemplele pot continua cu capitala sau litoralul) Nu cred. Nebuni din ăștia nu găsești nici printre snobii bogați, care au mașini și bani pentru a lua pe drum câte o cameră la noapte. Și ei vor alege trenul. (IRul cu vagonul de dormit, clasa business, că doar snobi sunt, nu?)
Daca un tren trece prin orice oraș mare în cel mult 10 minute, cu o mașină nu reușești nic în juma de oră.
Orice gară e amplasat în zona centrală a orașelor, de multe ori la nici 5 minute pe jos, chiar în centru, și chiar și azi Mersul... prescrie cam un tren pe oră pe direcție...
Condițiile. Cu trenul e mai familiar, lejer, decât să te înghesui într-o mașină și să-ți amorțească picioarele după nici juma de oră. Trenurile sunt pline (media europeană, dar și cea românească) doar într-o proporție de 50%. Poți mânca liniștit în tren, mai faci o plimbare pe coridor, ai budă, deschizi fereastra, etc.
Hai să trecem Carpații. Eu am făcut de mai multe ori proba. Mașina sau trenul. Pe valea Trotușului, prin Ghimeș, sau pe M 400 între Deda – Brașov, dar și pe valea Oltului tot trenul a ieșit câștigător. (sigur nu e valabil asta pe valea Prahovei, unde se lucră)
De când s-au băgat privații cu automotoarele astea second-hand din Franța, toată lumea vrea să călătorească doar cu acestea, și mulți renunță chiar și la CFRCălători în favoarea acestora. Privații nu mai opresc în stații decât 1 minut. Proba frânei se face numai la pornire, și e de ajuns. Și prin „profitul reinvestit” încet-încet elimină orice limitare, foarte fain managementul lor: încep cu reducerile cele mai mici, și încet-încet până ce pe toată linia nu mai au nici o limitare, viteza rămânând constantă, vezi Arad – Nădlac cu 50 km/o, fără nici o limitare! Mai mult decât atât ce să-ți dorești???
Electrificarea. Mai ales cu Greenpeace din clasa I. Media europeană e de 50% (exceptând Elveția cu 100%, unde toate liniile sunt internaționale), dar și proiectele ministrului nostru... (în prezent avem electrificare în proporție de 37%)!!!
Oboseala șoferului. Trenul nu obosește. Schimbă locomotiva doar daca intră pe linie electrificată (mai nou a renunțat și la asta CFRCălători, din păcate...).
Cele mai mari cantități de marfă pe scară industrială nu se pot transporta decât cu trenul. Nu s-a inventat alt mijloc de transport mai bun! Ca și în cazul călătorilor mulți dintre marile orașe ale țării! Cred că nici o autostradă nu va falimenta din acest punct de vedere CFRul, așa cum nici o autostradă nu a falimentat căile ferate de stat din Europa de Vest!
Poate mă mai completează aici cineva...


Ultima editare efectuata de catre Czirjak Arpad in Mier 22 Aug 2012, 23:37, editata de 1 ori
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9221
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11861
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Dublări de linii   Mier 22 Aug 2012, 12:51

dan tm a scris:
Se circula pe dubla, dar azi dimineata am venit pe ruta cu 1695 si s-au introdus restrictii atit intre Caransebes-Lugoj cit si Lugoj Timisoara.
In zona Topolovat, chiar a oprit in Topolovat pentru ordin de circulatie.

Da intre Lugoj-Tapia este o restrictie de 30km/h pe o distanta de 3km linia e burata iar dupa Tapia s-a ridicat la 70km/h
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1887
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Mier 22 Aug 2012, 19:25

Gata! Între timp m-am documentat foarte serios, și vă pot răspunde cu exactitate precisă (totuși aștept proaspetele corectări ale bănățenilor din zonă):

http://ro.wikipedia.org/wiki/Magistrala_CFR_900

Timișoara N - Recaș - Lugoj = 62 km, linie simplă electrificată cu semnalizare tip bloc de linie automat cu următoarele viteze: Timișoara N - Timișoara E 30, Recaș - Chizătău 70, Chizătău - Jabăr 100, în rest 120.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Timi%C8%99oara%E2%80%93Buzia%C8%99%E2%80%93Lugoj

Timișoara N - Buziaș - Lugoj = 64 km (deci o diferență de doar 2 km), linie simplă neelectrificată cu semnalizare mecanică cu 80 km/o (nu m-aș fi așteptat la o viteză chiar atât de mare, deci această viteză chiar și azi e una - părerea mea - foarte bună)

Cea mai mare distanță pe linie dreaptă între cele două căi ferate: Recaș - Chevereș 15 km.

Deci nici vorba de posibilitatea dublării între Timișoara - Lugoj, poate doar ridicarea vitezei la 120 și schimbarea semnalelor la cele de tip BLA și pe la Buziaș. Interesant, că de electrificarea acestuia nici un proiect!

Deși nu e coridor european, deci nici nu se pune problema dublării, totuși permiteți-mi să vă reamintesc un caz asemănător pe linia transcarpatică de pe valea Jiului, și acolo pe partea de sud găsim 2 variante de cale ferată, ambele de aceeași distanță și viteze: Târgu Jiu - Filiași: firul estic M 202 prin Târgu Cărbunești, respectiv firul vestic M 221 prin Rovinari, deși poate mă contrazic aici un pic, căci între Rovinari - Filiași avem linie dublă...

Foarte interesant va fi de urmărit însă dublarea dintre Caransebeș - Strehaia, stații între care există doar un singur fir, și e cea mai grea zonă, fiind printre munți!


Ultima editare efectuata de catre Czirjak Arpad in Joi 23 Aug 2012, 01:35, editata de 1 ori
Sus In jos
alex.alexus.tm



Numarul mesajelor : 1066
Varsta : 27
Localizare : Pisa - Italia
Reputatie : 3950
Data de inscriere : 28/03/2009

MesajSubiect: Re: Dublări de linii   Mier 22 Aug 2012, 23:35

Nu intotdeauna ce scrie pe Wiki e si 100 % adevarat Smile . Deci, niste mici corecturi :

Timisoara Nord - Recas - Lugoj : 59 km . Pe Timisoara Nord - Timisoara Est, linia permite sigur viteze mai mari decat 30 km/h ( de altfel se si merge cu mai mult )
Timisoara Nord - Buzias - Lugoj : 65 km. 80 km/h poate in vise. Se merge cu maxim 50-60 km/h. Cel putin intre Buzias si Lugoj iti vine sa te dai jos si sa impingi trenu`

Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1887
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Joi 23 Aug 2012, 01:45

Da. M-am uitat și eu pe:

http://www.mersultrenurilor.ro/Ruta/Timisoara_Nord/Lugoj

Într-adevăr, aici scrie 59, respectiv 65 km, dar chiar și așa diferența e tot de doar 6 km, deci argumentele mele o susțin și în continuare. Diferența de 48 min, respectiv 95 min, la timpul de parcurs, într-adevăr, e: dublu. Dacă calculăm după aceste date viteza medie, atunci pe M 900 am avea 73 km/o, iar prin Buziaș 41 km/o...

La viteze eu nu mă bag, nici nu mai fac nici o călătorie luând notițe în caiețelul meu, stând la geamul din dreapta... că vitezele: hai să fim serioși: se schimbă de la o zi la alta, nu glumă! Dar Mersul Trenurilor de Călători doar pe 11 decembrie!
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dublări de linii   Joi 23 Aug 2012, 10:51

Urmareste te rog mersul IR pe Timisoara Buzias.
Nu exista viteze atit de mari pe linia Buzias, si mai e restrictia de viteza de la Sacosul Mic unde spre Buzias sint lucrari de inlocuire a liniilor.
O sa pun poze.

Inca nu a avut nimeni ideea de a folosi aceste doua linii ca pe o linie dubla, mai ales ca Buzias nu e e elctrificata si pentru Bucuresti s-a desfiintat racordul Textila deci s-ar pierde timp cu rebrusmentul.
Asta pentru ca ducind la roata electrica daca ar fi intrat pe Textila doar dezlega dieselul si ar fi putut pleca spre Caransebes.

Mai este insa si viteza redusa fata de 900.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1887
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Joi 23 Aug 2012, 12:18

Am călătorit de multe ori prin Lugoj, și am fost foasrte atent. Acum am controlat și pe google-maps: poți intra de pe linie neelectrificată pe linie electrificată dinspre Buziaș în gara Lugoj și să continui drumul spre Caransebeș și fără rebrusment, mai există linia aceea delta!

Însă de la Arad poți intra direct pe M 900 intrând în Timișoara N, dar poți continua drumul spre varianta Buziaș prin Timișoara S, pe linia delta, fără să rebrusezi (adevărat, iarăși se intră pe aici pe linie neelectrificată) și fără să mai intri în Timișoara N!

Vitezele nu mă interesează (se schimbă de la o zi la alta), ca argument îmi ajunge diferența de distanță de 2 (mă rog, fie și 6) km. Dar sigur că (daca eu aș fi ministrul transporturilor) aș băga semnalizare luminoasă/electrică tip bla și spre Buziaș, și aș lucra și la ridicarea vitezelor de pe acolo... De electrificat însă chiar nu am găsit nici un act/document/proiect/hotărâre oficial, probabil că nici nu există, deci se pare că nimeni nu s-a gândit la diferența NESEMNIFICATIVĂ de 2 (sau 6) km... În afară de mine :-))))))))))
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dublări de linii   Joi 23 Aug 2012, 12:32

Atentie stimabile, nu poti intra in Lugoj de pe linie electrificata si neelectrificata dinspre Buzias.

Linia Buzias- Lugoj este neelectrificata iar racordarea Textila nu mai exista in teren.
Aici ai o poza cu racordul Textila in 2007 acum demontat.



orice tren care circula din directia Buzias spre Lugoj intra in Lugoj avind in dreapta linia de la Caransebes apoi continua fara rebrusment spre Ilia.

racordul Textila permitea circulatia trenurilor de la Caransebes, inainte spre Buzias.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1887
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Joi 23 Aug 2012, 12:46

Asta înseamnă că google-maps mi-a arătat foarte clar doar terasamentul. Hei, acum încep și eu să confabulez: s-ar mai putea reconstrui acea linie! Poate l-au scos să bage o nouă linie cu viteză mai sporită! Nu, am glumit, știm foarte bine, că ce se scoate, se face definitiv, din păcate. Asta dovedește încă o dată, că realmente nimeni nu s-a gândit la varianta asta "dublare M 900 al variantei Recaș" prin Buziaș. Trist. Acuma m-ai făcut foarte trist. Sau poate cine știe... Daca comisarul european pentru transporturi va citi aceste rânduri de-ale mele de pe acest forum... Am glumit. Dar sunt sigur că va controla totul pe google-maps, și evident, cu experții lui pe teren!

Se pare că linia prin Buziaș este folosit în exclusivitate pentru TOATE trenurile dinspre și înspre linia Ilia - Lugoj. Și daca nici această linie nu are proiect de electrificare (altele au), normal că nici cel prin Buziaș nu va fi electrificat: e vorba aici de trenurile care să circule fără staționări majore de genul rebrusări sau schimbări de locomotivă.

Că nici unul de pe aceste linii nu intră în Timișoara pe M 900, așa cum toate trenurile pe relația Timișoara - Recaș - Lugoj - Caransebeș folosesc exclusiv M 900, nici unul nu trece niciodată prin Buziaș! Mă gândesc că e vorba aici de inteligența șefilor de la CFR, adică despre decongestionarea traficului (M 900 e coridor european, și traficul în viitorul apropiat va crește mult!)


Ultima editare efectuata de catre Czirjak Arpad in Joi 23 Aug 2012, 15:15, editata de 1 ori
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dublări de linii   Joi 23 Aug 2012, 13:07

Da pe maps vezi terasamentul.
Daca o sa cauti pe acest forum este un topic numit racorduri, unde mai sint informatii despre alte racorduri din tara, inclusiv cel de la Timisoara Sud de asemnea demontat.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10899
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Dublări de linii   Sam 19 Oct 2013, 13:21

Harta CFR cu liniile duble
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Dublări de linii   Astazi la 02:10

Sus In jos
 

Dublări de linii

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Dublări de linii
» Linii industriale
» Electrificari de linii
» Constructii si reconstructii de linii
» Orasul Bucuresti
Pagina 3 din 5Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-