Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 925 : Oravita - Anina

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 19 ... 34, 35, 36, 37  Urmatorul
AutorMesaj
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12528
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15697
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Dum 04 Oct 2015, 23:30

Sa nu fie cumva o scuza pentru anularea trenurilor definitiv, sau pana la vara ori la iarna in vacanta pe motiv ca acum nu sunt turisti, practic aceasta linie a devenit linie de interes turistic nu de nevoile locuitorilor.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Bobby_TM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 676
Varsta : 33
Localizare : Timisoara
Reputatie : 2342
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Lun 05 Oct 2015, 00:08

La acest lucru ma gandeam si eu.
Avand in vedere ca pe Berzovia - Oravita nu mai circula nici un tren de calatori iar Oravita este cam izolata datorita acestui lucru, sa nu aibe cei de CFR pretextul pentru trecerea liniei in conservare.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6149
Reputatie : 8046
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Lun 05 Oct 2015, 00:19

Daca zona aia chiar ar fi exploatata turistic ar merge trenul pentru turisti. Chiar si cu un bilet de 50 de lei, sa zicem. Dar cum aia dau vina pe Bucuresti ca o duc prost in loc sa faca ce tine de ei, nu ar fi exclus sa nu mai pupe tren linia asta.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3675
Reputatie : 4666
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Lun 05 Oct 2015, 09:03

In ceea ce priveste calea ferata nu prea au ce sa faca, CFR e Stat in Stat. Ei mai bine lasa sa se darime o cladire decit sa o valorifice. Daramite sa mai lase un UAT sa bage trenuri. AAA ar fi posibil sa isi bata ei joc de trenuri sar sa plateasca UAT-urile aia da le-ar conveni.

CFR astia se judeca pe niste aberatii cu oricine si vin cu acte de cind a construit MAV ul liniile dar cind sa fie la zi cu legislatia o dau cotita si spun ca Statul e de fapt Ministerul Finantelor, dar cind sa faca ceva, nuu noi sintem ai Statului.

Ai 46236 de exemple de cladiri si instalatii distruse pe reteaua CFR din cauza incapatinarii sau eventual a preturilor de cocaina pe care le cer.

Se mai uita ei la o linie ca se distruge? raspunsul este: ,,e veche las-o si la urma o casam ca are peste 100 de ani"
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12077
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14116
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Lun 05 Oct 2015, 09:34

CFR S.A. nici măcar acum nu are titluri de proprietate pe clădirile sale... pentru asta trebuie extrase de carte funciară, iar pentru Ardeal totul e în maghiară, de pe vremea Imperiului, asta presupunând că se mai distinge ceva pe acele hârtii... acțiunea asta ar fi trebuit făcută în 1918, nu aproape 100 de ani mai târziu. Iar pentru Vechiul Regat sunt situații în care nici măcar Cartea Funciară nu cuprinde anumite clădiri, pentru că SNCFR oricum le avea pe toate și nu se gândea că va veni vreodată momentul să vândă vreo clădire.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3675
Reputatie : 4666
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Lun 05 Oct 2015, 10:59

Doctore cred ca nu ai inteles.

CFR a preluat caile ferate de aici dupa unire in baza unor documente publicate in Monitorul Oficial de atunci, nu mai stiu daca decrete, legi sau ce au fost.
In mod firesc aceste cai ferate erau intabulate intr-o carte funciara.
Chiar daca sint scrise in maghiara aceste carti funciare sint lizibile si pot fi traduse, aceasta nu e o problema si nu ar trebui sa constiyuie o problema la actualizarea lor din prezent.

Problema e ca pe anumite segmente CFR in timp nu si-a exercitat cu buna credinta dreptul de proprietate sau in alte cazuri Statul care era unic proprietar al averii tarii a facut diverse modificari in structura proprietatii.

O sa iti dau un exemplu, MAv la momentul construirii a evidentiat pe planuri si in cartea funciara diverse terenuri nelipite de traseul in lung al caii ferate, unde a depozitat diverse materiale sau a luat pamint de umplutura. In timp mai ales in asocialism, acolo s-a facut teren agricol care mai tirziu a fost atribuit unor proprietari care au primit titlu de proprietate si l-au intabulat in cartea funciar, sau a devenit pasune care a ajuns pasune comunala, s-a construit un drum, s-a facut un siloz, s-au construit case si tot asa.

In prezent CFR scoate niste planuri de la naftalina nu mai se uita care cum s-a intabulat, care cum s-a mai construit ceva si se intabuleaza. Stiu asta datorita faptului ca in activitatea mea ma confrunt cu problema aceasta a suprapunerilor intabularii CFR cu alte proprietati.(nici OCPI nu vegheaza).

Pe geoportalul ANCPI se pot vedea intabularile feroviare de dupa 2007 care pe unde se suprapun cu alte proprietati, care poate ca au carte funciara insa facuta inainte de 2007 neevidentiata online dar muuult mai veche.

Pacat ca nu gasesc pe net o carte funciara veche de la 1890 sa vezi ca se poate citi.

de altfel de la cartea funciar a aparut si proverbul ai carte ai parte, deoarece in cartea funciar se treceau partile(cotele) dintr-o propritate, trecind vorba din Ardeal in regat, regatenii au potrivit-o ca fiind despre stiinta de carte deoarece lor partile din cartea funciara nu le spuneau nimic, neavind carte funciara.


Revenind la ce am scris despre CFR, se cunoaste faptul ca gari intregi s-au furat, darimat decit sa fie date primariilor de UAT sau altor entitati. Chiar pe forum a dat kristi kkk un exemplu ca o firma a vrut sa faca un atelier de productie in gara dar nu s-a dat si acuma gara sta sa cada. In multe cazuri magaziile s-au furat in loc sa devina depozite, birouri, locuinte etc.

Gara Suceava Nord, ar putea fi renovata , transformata in birouri de inchiriat, reduse liniile doar pentru tranzit, locurl elibarat facut parcare si ar veni firme sa aiba birouri intr-o cladire cu aspect exterior retro. La parter s-ar putea mentine caserie si o sala de asteptare mica, birou IDM si atit.

Alte cladiri ar fi putu sa devina cabinete medicale, depozite, sedii de banci, magazine. Statia Constanta afiseaza un panoi mare cu o lucrare de modernizare a spatiilor comerciale printr-un imprumut extern.

Ce a devenit locatia aceea? un magazin de papuci chinezesti si undite si o farmacie, restul cu lacatul pus desi de afara pare un centru frumos ca un mol mai mic. La subsol unde exista si un amfiteatru precum si toate birourile necesare, chiar si lift pina in strada functioneaza Biserica Riul Vietii, am gasit-o intimplator..Ce indeparteaza clientii? Probabil pretul asta in timp ce la Timisoara intr-un centru financiar tocmai ce au terminat inca o cladire de birouri unde suprafetele erau deja inchiriate inainte de terminarea constructiei. Deci privatul poate, gara din Timisoara e plina de birouri, birouase si apartamente.

Ce impiedica CFR sa refaca remiza Oravita, sa revitalizeze cladirea garii, un mic muzeu, citeva spatii de cazare etc si sa introduca totul intr-un circuit turistic, mina in mina cu autoritatile locale?

In fapt asta am spus ca CFR nu are grija de propriul patrimoniu de unde sa o mai intereseze sa circule un tren aruncind pisica pe la autoritatile locale pe unde trece linia, o zona extrem de saraca insa.
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 983
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2050
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Mar 06 Oct 2015, 12:20

Karpaty a scris:
Sa nu fie cumva o scuza pentru anularea trenurilor definitiv, sau pana la vara ori la iarna in vacanta pe motiv ca acum nu sunt turisti, practic aceasta linie a devenit linie de interes turistic nu de nevoile locuitorilor.
Vad ca de azi circula, i-au facut asa repede revizia la vagon, sau au terminat cu lucrarile la linie si chestia cu revizia era varianta de rezerva pentru anularea lui?!!!...
Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 570
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2121
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Mar 06 Oct 2015, 22:07

Chestia cu revizia nu este varianta de rezerva pentru anularea lui. Vagonul chiar a fost dus la Pascani pentru revizie. Spre sfarsitul lunii vreau sa fac un drum de Anina impreuna cu sotia si inca doi prieteni pasionati de trenuri care nu au fost niciodata pe aceasta sectie. Vazand cum sta treaba cu anularile de trenuri, unul din cei doi baieti care vor veni cu noi a dat telefon la gara la Anina si la Oravita si i s-a spus ca este un vagon la revizie si ca asteapta de azi pe maine sa vina vagonul si sa reia circulatia. Probabil a sosit vagonul. Sau daca nu a sosit, poate au aplicat varianta a doua, cu aducerea unui vagon de marfa care sa asigure procentajul de franare. Nu stiu cum s-o fi dat drumul deja, dar important este ca se circula din nou.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9224
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11864
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Mar 06 Oct 2015, 22:56

Nu e vorba numai de asigurarea procentului de frana e vorba ca turistii nu incap intrun vagon
Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 570
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2121
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Joi 08 Oct 2015, 16:33

Adrian78 a scris:
Nu e vorba numai de asigurarea procentului de frana e vorba ca turistii nu incap intrun vagon

Daca ar fi macar odata pe saptamana atatia turisti incat sa nu incapa intr-un vagon, nu s-ar mai plange CFR-ul ca n-are calatori pe sectia asta.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9224
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11864
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Joi 08 Oct 2015, 18:13

In august cand am fost eu au fost vagoanele aproape pline numai in fata mea la casa a vrut sa ia cineva 13 bilete apoi altcineva 6 eu 2
Am vorbit si cu caserita a zis ca se vand 100-120 de bilete pe tren dar tot e putin la 2 trenuri
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12528
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15697
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Joi 08 Oct 2015, 20:36

In August da, dar acum bate vantul, s-a terminat vacanta si concediile, gata si cu plimbarile oamenilor.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 570
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2121
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Vin 23 Oct 2015, 10:43

Sunt la gara Oravița împreună cu soția și încă doi prieteni din Oradea. La 11:15 pornim spre Anina și facem un drum dus-întors. Uimirea noastră a fost că deși e tarif unic de 10 lei, se dă totuși reducere pentru elevi și studenți, iar pentru cei care au card tren plus, se acordă 25% reducere. Prietenii noștri și-au luat un bilet cu 5 lei, iar eu și soția am plătit preț întreg. Am crezut că nu vor fi valabile cardurile și le-am lăsat acasă. Ne-a spus doamna de la ghișeu că ne-ar fi dat cu 7,5 lei biletul dacă aveam card. Asta e, data viitoare vom ști.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6149
Reputatie : 8046
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Vin 23 Oct 2015, 11:01

La care ghiseu, ca la Oravita nu ai casa de bilete. Cel putin cand am fost eu, de doua ori, ni s-a spus ca ne da nasul in tren.
Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 570
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2121
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Vin 23 Oct 2015, 11:10

Exact în gară la Oravița există ghișeu. Poate nu a fost când erai tu, dar acum există casă de bilete. Acum era o doamnă foarte de treabă care ne-a dat biletele. Ghișeul are un orar după care funcționează, orar afișat afară. Trenul este format din locomotivă și 3 vagoane. Deși încălzirea e tot cu sobă, se pare că s-a investit puțin în vagoane. Sunt foarte curate, proaspăt vopsite, au coșuri de gunoi, tablouri cu imagini vechi și toalete curate unde există săpun.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 925 : Oravita - Anina   Astazi la 01:59

Sus In jos
 

925 : Oravita - Anina

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Din Pasiune-Excursie Feroviara , Oravita-Anina
» 925 : Oravita - Anina
» TIMISOARA NORD -- ANINA 09.08.2009
» 923 : Berzovia - Oravita
» 924 : Oravita - Iam hcv.
Pagina 35 din 37Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 19 ... 34, 35, 36, 37  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 900-