Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine aşi venit pe Forumul pasionaşilor de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veşi gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 34 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Razvan



Numarul mesajelor : 599
Varsta : 30
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 3066
Data de inscriere : 14/04/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Dum 26 Dec 2010, 13:18

Un adevarat mastodont..poi daca phoenixul are 6600 kw,de fapr si cele din cls 47....inseamna ca puterea e similara...oricum interesant e ca puterea e putin mai mare ca simensul de 6400 kw...e laudabila chestia asta...ca nu e Bo-Bo sau ca e cam grea asta e alta poveste...insa va dati seama ca a fost proiectata de ingineri feroviari care stiu ce fac...e un pas inainte oricum....
Sus In jos
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 764
Varsta : 28
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 3485
Data de inscriere : 20/08/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Dum 26 Dec 2010, 13:50

Are nevoi de cei 6000 de kw in primul rand sa-si taraie propria caroserie si apoi sa traga si o garnitura dupa ea. Da, e laudabil efortul celor de la Softronic recunosc asta pt ca nu vreau sa devin gica contra, dar nu putem progresa prin carpeli si modernizari din astea minore. Noi suntem in urma mult fata de tari care acum 20 de ani luau lectii de la noi. Daca se proiecta pt ea o caroserie usoara din diverse aliaje se putea opta si pt boghiuri Bo-Bo si atunci sa fi vazut performante. Pt ca si la locomotive ca si la masini nu conteaza cati kw are ci raportul kw/kg sau tona dupa caz. Una e sa cantaresti 120 de tone si sa ai 6000 kw si alta e sa cantaresti 80 de tone si sa ai 6400 kw cat are un Vectron sau EuroSprinter.
Sus In jos
Razvan



Numarul mesajelor : 599
Varsta : 30
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 3066
Data de inscriere : 14/04/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Dum 26 Dec 2010, 14:01

Hai se ne mai gandim si la altceva....locomotivele noastre au cate 6 MT daca nu ma insel nu? ele insumeaza 6000 kw sau peste...o Bo-Bo ar insemna 4 MT care sa insumeze aceasi kw sau forta ce vrei tu....la targul Innotrans am mai vazut Co-Co..chiar mai mari decat EA-urile noastre..deci nu e pe cale de disparitie cu toate ca eu cred ca viitorul este al Bo-Bo-ului...sa ne gandim ca la bobicele noastre nu s-a marit puterea decat cu 400 kw de la 3400 la 3800...Mt-urile au ceva ani de cand au fost patentate si daca li s-a marit puterea e ok..atat s-a putut face...daca nu puteam avea ceva nou macar sa inaintam cu ce avem...asta e.....
Sus In jos
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 764
Varsta : 28
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 3485
Data de inscriere : 20/08/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Dum 26 Dec 2010, 14:24

Bine, asta e alta mancare de peste, bune si astea decat deloc asa e, dar nu trebuie sa ne complacem doar cu atat, trebuie sa progresam si la capitolul asta chiar daca prioritara ramane infrastructura care e prea slaba chiar si pt LDH-urile noastre pe alocuri.
Sus In jos
LokoZEN



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2323
Data de inscriere : 12/11/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Dum 26 Dec 2010, 14:28

lovekomotive a scris:
Dar nu are 7300 kw putere efectiva, in pliantul ei scria de 6000 kw si 8000 kw putere de scurta durata. Oricum e un pas inainte ce au facut cei de la Softronic, dar locomotiva e grea are acelasi tonaj ca EA, tot boghiuri Co-Co. Ar trebui sa se proiecteze o alta caroserie mult mai usoara, sa reduca greutatea la 80-90 de tone si boghiuri Bo-Bo ca sa putem sa fim si noi in rand cu lumea la capitolul asta. In vest rar mai vezi locomotive asa grele, nici macar la marfa, exceptand Electromotive seria 66. In schimb sta bine la forta de tractiune la demaraj 420 KN e ceva Very Happy Bordul imi place mult la ea, e chiar bine realizat.

Am spus 7200, nu 7300. Probabil ca inginerul de teste de la Softronic cu care am vorbit a facut un soi de medie intre 6000 kW (putere efectiva in anumite conditii de temperatura si solicitare) si 8000-8300 kW (putere de scurta durata/putere totala). Valoarea obtinuta ar releva principial pragul optim (apropiat de ideal) de functionare a locomotivei.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9224
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11865
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Dum 26 Dec 2010, 17:55

Razvan a scris:
Hai se ne mai gandim si la altceva....locomotivele noastre au cate 6 MT daca nu ma insel nu? ele insumeaza 6000 kw sau peste...o Bo-Bo ar insemna 4 MT care sa insumeze aceasi kw sau forta ce vrei tu....la targul Innotrans am mai vazut Co-Co..chiar mai mari decat EA-urile noastre..deci nu e pe cale de disparitie cu toate ca eu cred ca viitorul este al Bo-Bo-ului...sa ne gandim ca la bobicele noastre nu s-a marit puterea decat cu 400 kw de la 3400 la 3800...Mt-urile au ceva ani de cand au fost patentate si daca li s-a marit puterea e ok..atat s-a putut face...daca nu puteam avea ceva nou macar sa inaintam cu ce avem...asta e.....

La clasa 47 diferenta de putere este data de electronica de tiristoare dar la unele au aparut probleme la coroane de la osii din cauza puterii prea mari si materialului inferior..Nu degeaba un Siemens are 4 osii si 6400kw are mai multe avantaje pe langa putere..La campie si la volumul de transport de acuma se poate folosi lejer Bo-Bo dar cel mai eficient ar fi ramele electrice
Sus In jos
decward
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 19
Localizare : Bükreº
Reputatie : 5067
Data de inscriere : 15/08/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Dum 09 Ian 2011, 01:14

Zilele Feroviare 2010
Sus In jos
buldozer2



Numarul mesajelor : 347
Varsta : 30
Localizare : Buzau
Reputatie : 2990
Data de inscriere : 05/10/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Dum 09 Ian 2011, 02:33

Pe unde o "zace" locomotiva asta ca nu am vazut-o pe nicaieri in probe sau cu alta ocazie!
Sus In jos
decward
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 19
Localizare : Bükreº
Reputatie : 5067
Data de inscriere : 15/08/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Dum 09 Ian 2011, 11:23

buldozer2 a scris:
Pe unde o "zace" locomotiva asta ca nu am vazut-o pe nicaieri in probe sau cu alta ocazie!
Din cate am vorbit cu mecanicii de pe 2003 si 2004 cand faceau pe Craiova , mi-au zis ca locomotiva este in depoul Softronic.
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5877
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Vin 14 Ian 2011, 23:10

eddye a scris:

locomotiva este in depoul Softronic.
Din cate am inteles locomotiva ar fi deja cumparata de un operator din Germania si ca ar fi vopsita in verde pe sub autocolantul ala. Discutiile sunt contradictorii pe tema asta, unii spun ca e data altii ca nu. Ar fi pacat sa plece fara sa o vedem si noi la lucru pe Valea Prahovei tragand niste marfare serioase dupa ea fara nici un efort, locomotiva asta chiar nu merita 3-4 vagoane de calatori dupa ea si alea pe jumatate goale.
Sus In jos
Re6/6



Numarul mesajelor : 425
Reputatie : 2555
Data de inscriere : 11/02/2011

MesajSubiect: transmontana   Mier 23 Feb 2011, 09:08

este un hibrid derivat din 060 EA...probabil putin reusit, din care se va construi putine exemplare , care vor fi cumparate de ceva operatori straini.NU m-as mira daca dupa cativa ani vor ajunge acele exemplare la ...GFR Laughing .
Orientarea este spre locomotive Bo-Bo in remorcarea trenurilor de calatori .
Ar fi bine sa ne orientam in achizitionarea locomotivelor Siemens(Taurus.eurosprinter,etc)sau bombardier...care sunt locomotive universale ff bine incetatenite in toate europa.
e pacat sa aruncam banii pe .....tot felul de hibrizi derivati din vechile locomotive romanesti, care pe linga ca sunt ff scumpe, sunt si putin fiabile.
De laudat este achizitia celor de la CTV care ...au si pornit pe acest drum!

Sus In jos
Razvan



Numarul mesajelor : 599
Varsta : 30
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 3066
Data de inscriere : 14/04/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Mier 23 Feb 2011, 15:32

E adevarat insa Transmontana are totusi niste referinte notabile...si e prima locomotiva de acest gen romaneasca..si locomotice tip CoCo mai sunt o gramada in Europa..si la targul Innotrans am vazut CoCo..asa ca nu este o problema exceptionala..la noi fac treaba de peste 45 ani si nu e un capat de lume ca sunt Coco..bineinteles ca au minusurile lor insa am vazut si locomotive mult mai grele CoCo cu putere mai mica ca EA0urile noastre...si sincer prefer sa lucreze romanii decat sa dam contracte altora...o Bobo era binevenita..dar asta e ne adaptam..nu avem ce face,,,,si in plus aceste locomotive au fost proiectate de ingineri feriviari..nu de Santa Claus,care au stiut datele problemei...
Sus In jos
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 764
Varsta : 28
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 3485
Data de inscriere : 20/08/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Mier 23 Feb 2011, 16:11

Daca s-ar moderniza Bobicele, si s-ar face o modernizare cu cap am avea si locomotive Bo-Bo moderne si capabile. O bobica are 76 de tone, deci o greutate pe osie < 20 t si daca li s-ar mari puterea la 5000 kw ar fi exceptionale.
Sus In jos
Razvan



Numarul mesajelor : 599
Varsta : 30
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 3066
Data de inscriere : 14/04/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Mier 23 Feb 2011, 16:44

Poi sunt mosdernizate cele din clasa 46..li s-a marit puterea de la 3400kw la 3800kw..si Ea-ul tot 20 t are pe osie numai k are 3 osii...si nu cred ca are cum sa ajunga la putererea de 5000 kw ca EA..care are mai multe Mt-uri care insumeaza puterea asta..la bobica sunt 4MT-uri si la EA 6 MT-uri...daca nu ma insel trebuia sa apara o "noua" EA cu 7200 kw..momentan modernizarile au dus la 6600 kw..dar se pare ca se poate si mai mult..ceea ce este excelent pt trenurile de marfa foarte grele....in fine cred ca suntem off topic
Sus In jos
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 764
Varsta : 28
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 3485
Data de inscriere : 20/08/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Mier 23 Feb 2011, 17:11

Pai Taurus nu are tot 4 MT-uri? Smile dar dezvolta 6400 kw, deci se poate doar ca modernizarile trebuie sa fie de amploare in cazul bobicei si oricum ei nu cred ca e fezabil pt ca la capitolul aerodinamica nu sta grozav, desi sincer nu trebuie sa atinga 250 km/h, poate fi limitata la 160 km/h dar sa dezvolte o putere mai mare. EA-ul are sarcina ok pe osie, dar pe el il trage in jos propria greutate pt care se duce o parte din puterea motoarelor. Oricum EA-urile s-au descurcat excelent de ani de zile, poate chiar ireprosabil si se vor mai descurca pana vom avea suficienti bani sa le inlocuim cu unele noi.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)   Astazi la 05:47

Sus In jos
 

Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)
» Locomotive clasa 95
» Locomotive clasa 41
» Locomotive clasa 46
» Locomotive clasa 40 (Vol. II)
Pagina 2 din 67Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 34 ... 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: LOCOMOTIVE-