Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 060-EA-001

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4698
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: 060-EA-1   Mier 03 Apr 2013, 13:23

Corectati-ma daca gresesc- dar eu as trage concluzia ca in momentul in care 060-EA-1 depasea semnalul de iesire din Augustin, acel LDH se afla pe sectiunea cuprinsa intre semnalul prevestitor al statiei Augustin si primul semnal de bloc in sensul spre Apata, astfel incat sectiunea dintre semnalul prevestitor si semnalul de intrare in Augustin era libera, lucru ce a permis punerea pe liber (cu verde-galben) a semnalului de iesire din Augustin! Daca acel LDH ar fi mers mai repede si ar fi ocupat sectiunea dintre prevestitorul si semnalul de intrare in Augustin, atunci instalatia nu mai permitea IDM-ului din Augustin sa puna pe liber semnalul de iesire, rapidul ar fi fost oprit in statia Augustin si accidentul nu mai avea loc!
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10893
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Mier 03 Apr 2013, 13:35

Daca nu era BLA, da. Dar nu cred ca nu era. Accidentul a avut loc in 1991, dupa revolutie, ceea ce inseamna ca BLA-ul s-ar fi introdus dupa aia intr-o perioada in care la CFR nu s-a mai facut nimic, deci mi-e greu sa cred ca pe M300 nu era BLA in 1991.
De asemenea IDM nu putea expedia trenul tras de EA 001 fara sa primeasca cale libera de la IDM din statia vecina, deci daca nu a primit nici un raspuns de la celalalt IDM si nici nu a putut intra in legatura cu el, atunci nu trebuia sa expedieze trenul.

Eu sunt 99% sigur ca in momentul accidentului, sectia Apata - Augustin era dotata cu Bloc de Linie Automat (BLA)
Sus In jos
Sergiu rmn



Numarul mesajelor : 487
Varsta : 30
Localizare : Arad
Reputatie : 2177
Data de inscriere : 25/04/2012

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Mier 03 Apr 2013, 13:40

Si eu, pt ca odata cu modernizarea liniei s-a introdus si BLA, la fel si pe Coslariu-Curtici.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Mier 03 Apr 2013, 13:47

La pagina doi un forumist scrie ca i-a cunoscut pe mecanicii implicati. De asemena scrie ca nu era BLA generind discutii despre expedieri de trenuri si instructii.

la alta pagina orestte scrie ca era BLA si descrie lantul evenimentelor.

http://www.forumtrenuri.com/t1048p30-060-ea-001
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10893
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Mier 03 Apr 2013, 14:42

Eu cred ca a fost ceva de genul acesta:

Sus In jos
Sergiu rmn



Numarul mesajelor : 487
Varsta : 30
Localizare : Arad
Reputatie : 2177
Data de inscriere : 25/04/2012

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Mier 03 Apr 2013, 14:46

Daca o locomotiva dezactiveaza instalatia de indusi, devine "invizibila" din punct de vedere electronic pe panoul de comanda al IDM? si chiar asa usor este de dezactivat respectiva instalatie?
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10893
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Mier 03 Apr 2013, 14:51

Nu devine invizibila. Dezactivarea indusilor duce la neactionarea franei de urgenta la trecerea pe langa un semnal rosu.

IDM vede pe panoul de comanda doar primele 2 sectoare de bloc.
Sus In jos
Sergiu rmn



Numarul mesajelor : 487
Varsta : 30
Localizare : Arad
Reputatie : 2177
Data de inscriere : 25/04/2012

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Mier 03 Apr 2013, 15:00

Parerea mea e ca ar trebui sa fie mai dificila dezactivarea sistemelor de siguranta... asa daca e unu sinucigas, dezactiveaza tot si gata!
mersi de raspuns!
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Mier 03 Apr 2013, 15:06

orestte a scris:
DECI!!!!
Semnalul de iesire al Statiei Augustin era verde, ca ulterior sa se schimbe in galben deoarece LDH-ul a ocupat al 2lea sector de bloc.
LDH venind pe firul 2 inspre statia Augustin , a scos instalatia INDUSI din functie pentru a nui frana la semnalele BLA pe rosu.Din cate am inteles eu si imi aduc aminte LDH avea o viteza undeva la 95 km/h.
LDH-ul fiind pe al 2 lea sector al BLA, trenul rapid a iesit din statia Augustin cu indicatia Galben la semnalul de iesire reducand viteza pentru a efectua vitezele de control punctal respectiv peste trecerea peste inductorul de 500 hz fiind clar ca la indicatia de galben urmatorul semnal are indicatie permisiva de trecere tot cu galben sau de oprire, ROSU.-asta in cazul unei circulatii normale- si nu asa la mica intelegere cum sa intamplat acolo.
LDH -ul venind tare sa ajunga in statia Augustin, rapidul reducand viteza , sa produs ciocnirea in acea curba fara vizibilitate.



Deci nu era verde cum ai schitat tu, Vlad.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10893
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Mier 03 Apr 2013, 15:10

Dezactivarea indusilor se foloseste des si anume la locomotivele care nu sunt in capul trenului (a doua locomotiva la dubla tractiune, locomotiva intercalata si la cea impingatoare) deoarece acestea vor trece pe langa toate semnalele pe rosu (trec pe rosu pana ajung in dreptul lor) si de aceea se dezactiveaza pentru a nu se frana trenul de urgenta.

dan tm a scris:


Deci nu era verde cum ai schitat tu, Vlad.

Pai l-am desenat verde, apoi galben.
Sus In jos
Cont dezactivat



Numarul mesajelor : 582
Varsta : 50
Reputatie : 2468
Data de inscriere : 05/11/2011

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Joi 04 Apr 2013, 19:51

Din ce imi mai amintesc, parca se spunea ca LDH-ul a plecat pe baza semnalului de manevra, si BLA era specializat. Asemenea evenimente se produc de obicei cand se incalca instructiile in vigoare.
Sus In jos
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 364
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3353
Data de inscriere : 28/10/2008

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Joi 04 Apr 2013, 20:00

Pai clar ca sa incalcat instructia, pentru ca locomotiva a depasit limita statiei si a ocupat sectoarele de bloc.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2023
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4654
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Joi 04 Apr 2013, 20:03

Oare chiar asa li se urcase dupa '90 democratia la cap? Mie mi se pare ceva de domeniul fantasticului sa folosesti locomotiva pe post de taxi pe o linie magistrala! Nu mai zic de indisciplina, dar ei nu s-au gindit ca poate sa vina ceva din fata?
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10893
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Joi 04 Apr 2013, 20:46

Probabil a fost ceva de genu: IDM le-a zis dacă vor sa o ducă pe casiera să meargă până în stația vecină și de acolo să se intoarcă după trecerea rapidului. Cei doi IDM s-au înțeles între ei iar ăștia cu LDH au plecat. Odata ajunși la locul unde trebuiau să o lase pe casieră s-au gândit că ce rost ar avea să mai meargă până în Apața când se pot întoarce repede înapoi până sa vină rapidul.
Neștiind exact la ce oră trece rapidul prin Augustin și-au asumat riscul și au plecat, probabil gândindu-se să nu fie vre-un superior in tren și să-i vada în Apața cu LDH-ul.

Deși becul "linie curentă ocupată nu se stinsese la Augustin pe pupitru, IDM i-a făcut comandă de trecere rapidului gândindu-se că LDH-ul nu a ajuns incă în Apața dar până la urmă va ajunge neputând lua legătura cu IDM-ul de acolo.
IDM defilează rapidul convins deja că LDH-ul e ajuns în stația vecină. EA001 trece pe lângă semnalul de ieșire pe galben moment în care IDM observa ocuparea secțiunii dinnaintea prevestitorului și îi comunică mecanicului că s-ar putea să fie ceva probleme la următorul sector.
Mecanicul încetinește știind ca următorul semnal e pe roșu însă e prea târziu și se întâlnește cu LDH-ul.

Asta e un scenariu gândit de mine. Cum cred eu că s-a întâmplat...
Sus In jos
Cont dezactivat



Numarul mesajelor : 582
Varsta : 50
Reputatie : 2468
Data de inscriere : 05/11/2011

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Vin 05 Apr 2013, 00:09

Din presa de specialitate a vremii:


Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Astazi la 00:19

Sus In jos
 

060-EA-001

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 6 din 7Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-