Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 060-EA-001

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
AutorMesaj
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 364
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3360
Data de inscriere : 28/10/2008

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Lun 05 Mar 2012, 13:23

Exista 2 cruci la locul tragediei,,, cruci ale mecanicilor de pe LDH
Sus In jos
Scoop



Numarul mesajelor : 114
Varsta : 27
Localizare : Constanta/Bucuresti
Reputatie : 2362
Data de inscriere : 21/10/2010

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Lun 05 Mar 2012, 13:28

Pacat ar fi trebuit sa fie si pentru 001. DA001 e pastrata asa frumos la Dej si EA001 nu mai exista multe urme din ea. Placutele si cam atat Sad
Sus In jos
basil



Numarul mesajelor : 75
Reputatie : 2059
Data de inscriere : 13/07/2011

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Mier 04 Iul 2012, 17:17

Ca sa mai curmez putin atomosfera asta funeara, as avea si eu doua intrebari, din ce am citit eu prin niste carti in anii '80 , despre cele 10 masini originale aduse din Suedia scrie ca 8 bucati aveau redresor cu vapori de mercur tip " ignitron", una avea tip " excitron" iar una cu diode de siliciu, o tehnologie noua la vremea respectiva, care in final a ajuns sa fie standard pe toate celelalte locomotive fabricate, dovedind ca sunt stabile si mai reliabile decit cele cu vapori de mercur.
As dori si eu sa stiu daca exista vreun mecanic care a lucrat pe vreuna din locomotivele acestea cu vapori de mercur,sa ne spuna cum arata blocul redresor,si ce aspect avea in timpul tractiunii si bineinteles, orice altceva.
Sus In jos
Gelu



Numarul mesajelor : 106
Varsta : 28
Localizare : Bistrita
Reputatie : 2488
Data de inscriere : 24/06/2010

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Sam 07 Iul 2012, 13:42

Salut,
Interesantă informația pe care o împărtășeși cu noi, dar din câte știu eu, toate locomotivele care au venit de la suedezi aveau redresori cu semiconductoare. doar una din ele - 060-EA-009 - avea punți semicomandate cu tiristoare. Francezii, pe de altă parte, aveau locomotive cu redresoare cu vapori de mercur.
Ca să nu existe polemici, eu sugerez să citezi exact pasajul care spune clar acest lucru și să ne spui cartea și autorul. Unii din noi vor vrea să caute acea carte (ca de exemplu, eu).
Sus In jos
basil



Numarul mesajelor : 75
Reputatie : 2059
Data de inscriere : 13/07/2011

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Sam 07 Iul 2012, 18:16

Da, aveti perfecta dreptate, cele franceze aveau ignitron, nu imi explic cum s-au compilat informatiile in mintea mea de-alungul anilor si a reiesit acea greseala.
O mica precizare totusi CFR 060 EA-009 era cu transmisie pentru 160km/h,iar cea cu tiristoare se numea 060-EB-001.
Ma intrebam acum daca cea pe tiristori avea tiristorii pentru controlul tractiunii,deci fara graduator, asa cum sunt cele modernizate in ziua de azi?

Am mai remarcat ceva, primele locomotive electrice, cele cu pantograf simetric, aveau pe acoperis un disjunctor in aer liber,care se rotea la anclansare,fara pocnetul celor de azi.
Sus In jos
nenuandrei
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1563
Varsta : 25
Localizare : Bucuresti Nord
Reputatie : 3508
Data de inscriere : 16/09/2011

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Sam 07 Iul 2012, 19:24

Cautand informati despre 060-EB-001 am dat de 60-EA-001



Poza nu imi apartine http://iho.hu/hir/sikertortenetakarpatokbol
DAr as vrea sa stiu si eu aceasta lacomotiva este cea originala sau i-a fost schimbata carcasa ca la 106
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/nenuandrei1
IonutChircu



Numarul mesajelor : 767
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3271
Data de inscriere : 05/05/2010

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Sam 07 Iul 2012, 19:51

nenuandrei a scris:
.....aceasta lacomotiva este cea originala sau i-a fost schimbata carcasa ca la 106

Cand sa-i fi fost schimbata carcasa? Smile
Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Sam 07 Iul 2012, 19:54

Ar fi avut timp destul in 25 de ani, dar nu cred ca a fost schimbata (ma refer la cea din poza, nu la 001 de azi)
Sus In jos
nenuandrei
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1563
Varsta : 25
Localizare : Bucuresti Nord
Reputatie : 3508
Data de inscriere : 16/09/2011

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Sam 07 Iul 2012, 20:08

La asta ma referam si eu la cea din poza nu la cea din prezent
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/nenuandrei1
daniel_c



Numarul mesajelor : 411
Reputatie : 2076
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Sam 07 Iul 2012, 20:41

nenuandrei a scris:

DAr as vrea sa stiu si eu aceasta lacomotiva este cea originala sau i-a fost schimbata carcasa ca la 106
la data cand a fost facuta fotografia, cred ca este originala
Sus In jos
nenuandrei
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1563
Varsta : 25
Localizare : Bucuresti Nord
Reputatie : 3508
Data de inscriere : 16/09/2011

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Sam 07 Iul 2012, 21:06

Am intelet multumesc de informati
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/nenuandrei1
Gelu



Numarul mesajelor : 106
Varsta : 28
Localizare : Bistrita
Reputatie : 2488
Data de inscriere : 24/06/2010

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Lun 09 Iul 2012, 23:54

basil a scris:
Da, aveti perfecta dreptate, cele franceze aveau ignitron, nu imi explic cum s-au compilat informatiile in mintea mea de-alungul anilor si a reiesit acea greseala.
O mica precizare totusi CFR 060 EA-009 era cu transmisie pentru 160km/h,iar cea cu tiristoare se numea 060-EB-001.
Ma intrebam acum daca cea pe tiristori avea tiristorii pentru controlul tractiunii,deci fara graduator, asa cum sunt cele modernizate in ziua de azi?

Am mai remarcat ceva, primele locomotive electrice, cele cu pantograf simetric, aveau pe acoperis un disjunctor in aer liber,care se rotea la anclansare,fara pocnetul celor de azi.

Multumesc basil,
Ai avut dreptate cu EB-ul. Eram obosit si nu am reusit sa rationez bine ceea ce am scris. Multumesc de corectura. Oricum, 060-EB-001 nu a avut nici ea o soarta prea fericita deoarece ea a avut o tehnologie mult mai avansata decat ceea ce se gasea la noi in tara si se defecta mai des, deci a fost "declasata" la rangul de EA. Ca sa iti faci o idee, in anii '60 erau la moda radiourile cu lampi si cam isi faceau aparitia primele radiouri cu tranzistoare cu Germaniu. Suedezii au folosit diode (si tiristori in cazul EB-ului) cu Siliciu, acesta fiind semiconductorul de baza in electronica de azi. La vremea respectiva era cea mai noua chestie.
Un alt aspect al 060-EB-001 era acela ca putea frana recuperativ. E o diferenta intre frana recuperativa si cea reostatica. Cand se frana recuperativ, energia electrica provenita de la motoare nu era disipata in rezistoarele de franare, ci in retea. Din nefericire, reteaua nationala nu suporta asa ceva, deci se franeaza reostatic (si aici ma refer strict la mijloacele "electrice" de franare)
Azi, 060-EB-001 se gaseste in majoritatea locomotivelor care au la baza tehnologia IGBT (Insulated Gate Bipolar Transistor), tehnologie care e mai performanta decat tiristorul. Un aspect in minus este acela ca se franeaza recuperativ doar pe hartie.
Sus In jos
Gelu



Numarul mesajelor : 106
Varsta : 28
Localizare : Bistrita
Reputatie : 2488
Data de inscriere : 24/06/2010

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Mar 10 Iul 2012, 00:10

Sus In jos
basil



Numarul mesajelor : 75
Reputatie : 2059
Data de inscriere : 13/07/2011

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Mar 10 Iul 2012, 09:52

Extraordinare fotografiile, multumesc mult pentru cautari si pentru postare. Cinste cui le-a facut si le-a pus pe net !
Remarc ca toate fotografiile nu sunt facute in Romania,se vede dupa catenare,totusi locomotivele sunt badgiuite CFR.Oare aceea era echipa care a adus locomotivele in Romania?

M-am intrebat mereu daca ASEA a conceput aceasta locomotiva doar pentru CFR sau daca a circulat si la ei in Suedia in serie mare.

O informatie veche,pe care nu mai stiu de unde o am, spune ca la momentul respectiv, in 1963,cind a avut loc celebrul concurs prin care se stabilea ce locomotiva electrica vom adopta in CFR, unde au participat 2 locomotive frantuzesti cu ignitron, doua germane , doua rusesti in curent continuu parca(nu-mi dau seama cum au probat-o ,pe ce linie electrificata in CC?) si una cehoslovaca, unul din motivele pentru care s-a ramas cu suedezii a fost faptul ca acestia au acceptat plata si in alimente Smile intr-o vreme cind valuta forte era rara mai ales intr-o tara comunista ca Romania.
Oricum, felicitari echipei de atunci pentru ca au facut o alegere foarte buna.
As vrea sa stiu si eu de ce reteaua CFR "nu suporta" frinare recuperativa"/.
Sus In jos
daniel_c



Numarul mesajelor : 411
Reputatie : 2076
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Mar 10 Iul 2012, 13:59

basil a scris:

M-am intrebat mereu daca ASEA a conceput aceasta locomotiva doar pentru CFR sau daca a circulat si la ei in Suedia in serie mare.
din ce-am citit eu am inteles ca a fost un proiect realizat la comanda CFR-ului cu solutii tehnologice aplicate si verificate pe modelul lor Rb, cu diferentele si noutatile de rigoare, CoCo, 5100 kw, echipament de franare electrica rezistiva, cuplarea cutiei cu boghiurile fara pivot, implicit modificarea suspensiei in sistem patrulater articulat, bielete de tractiune, arcuri elicoidale etc

au mai construit si pentru norvegieni ceva asemanator http://en.wikipedia.org/wiki/NSB_El_15
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 060-EA-001   Astazi la 05:47

Sus In jos
 

060-EA-001

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 4 din 7Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-