Forumul pasionatilor de trenuri din RO
Bine ati venit pe Forumul pasionatilor de trenuri din Romania !!!
Sper ca ceea ce veti gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din RO

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  
Distribuiti | 
 

 Trenuri de epocă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
AutorMesaj
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor: 954
Varsta: 41
Localizare: Prin zona...
Data de inscriere: 30/03/2010

MesajSubiect: Trenuri de epocă   Joi 09 Sept 2010, 14:51

Deschid un topic pentru tot ce nu se încadrează în alta parte și ține de trenuri/vagoane vechi,de epocă.
De exemplu astăzi circulă tren de epocă 13204 "Nostalgia" pe relația Curtici-Brașov-Chiajna-Videle-Giurgiu cu vagoane de epocă. A sosit în Brașov la 13.40 și e programat să plece la 18.00.Mai multe detalii nu știu. Am înțeles că mâine e programat să se întoarcă..
L-am surprins cu telefonul mobil și pun deseară ce am filmat..
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor: 954
Varsta: 41
Localizare: Prin zona...
Data de inscriere: 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de epocă   Joi 09 Sept 2010, 18:39

Si filmuletul...scuze de calitate,dar m-a prins nepregatit Razz
Sus In jos
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor: 355
Varsta: 39
Localizare: Timisoara
Data de inscriere: 28/10/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri de epocă   Joi 09 Sept 2010, 18:41

L-am mai surprins o data prin luna Iunie
atunci stationa in Sighisoara
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor: 963
Varsta: 32
Localizare: Husi
Data de inscriere: 03/11/2010

MesajSubiect: tRENURI DE EPOCA   Dum 14 Noi 2010, 12:57

Cateva date privind muzeele CFR si trenurile de epoca.

Ideea infiintarii unui muzeu al cailor ferate romane este veche, capatand forme concrete in anul 1924, cand sunt salvate de la dezmembrare cateva locomotive si vagoane vechi, intre care si locomotiva denumita „Calugareni”, una dintre primele locomotive cu aburi care au circulat pe linia ferata Bucuresti-Giurgiu, in 1869.
Cel care a avut meritul infiintarii acestui muzeu a fost reputatul inginer Theodor Bals (1880-1965), fiind sustinut de directorul de atunci al CFR, Mihail Ionescu.
Acest material rulant a format nucleul muzeului deschis la 10 iunie 1939, cu prilejul implinirii a 70 de ani de la deschiderea cai ferate Bucuresti-Giurgiu, in cadrul sarbatorilor „Ceferiadei”.
Acest material rulant era garat pe liniile din parcul stadionului „Giulesti”. Celelalte exponate se aflau intr-o sala anume amenajata, in lungime de 45 m, in arenele stadionului „Giulesti”.
Tot in cadrul sarbatorilor „Ceferiadei”, Nicolae Tanase, primul mecanic de locomotiva roman (atunci, in varsta de 70 de ani) are onoarea de a deschide aceste sarbatori, ca mecanic-conductor al locomotivei ce tracteaza trenul care reface traseul Bucuresti- Giurgiu.
La inceputul anului 1953, este amenajat in actualul local Muzeul Cailor Ferate Romane (Bucuresti, sector 1, Calea Grivitei, nr.193 B), cuprinzand patru sali.
Din pacate, in anul urmator (1954) implinirea a 100 de ani de la deschiderea primei linii de cale ferata, de pe teritoriul actual al Romaniei (Bazias- Iam- Oravita) nu a fost sarbatorita cu mult fast.
In 1969, cu ocazia implinirii a 100 de ani de la deschiderea primei cai ferate de pe teritoriul de atunci al Romaniei (linia Bucuresti- Giurgiu), au loc o serie de festivitati, culminand cu plecarea, de la linia 14 a Garii de Nord, a trenului inaugural, asemanator cu cel care deschidea drumul progresului tehnic feroviar in Romania, cu un veac in urma.
Tot acum muzeul CFR este refacut, iar colectiile sale sunt refacute si innoite.
Din pacate, in ultimii ani (pe fondul fondurilor tot mai mici alocate, dar si a scaderii numarului de vizitatori) colectiile nu mai sunt bine intretinute, o sala (din cele 4) este desfiintata, iar cel mai valoros exponat, garnitura trenului „Calugareni” nu mai este expusa. Chiar sunt curios unde se afla acum garnitura trenului Calugareni, si care a fost motivul pentru care nu a mai fost expusa la Muzeul CFR!
De asemenea, apare propunerea de mutare a acestui muzeu la o alta locatie, in zona Filaret.

In 1971 este infiintat Muzeul locomotivelor de la Resita (aici se afla si prima locomotiva cu aburi produsa de fabrica resiteana, in 1871), iar, in 1994, din initiativa unui grup de ceferisti inimosi, este infiintat si la depoul Sibiu un muzeu de locomotive (in aer liber).

De asemenea, la triajul Dej se afla un „mini-muzeu” feroviar, ce cuprinde trei exponate: singura locomotiva cu abur seria „151.000” (denumita de ceferisti „Mariana”) care s-a mai pastrat, prima locomotiva diesel cumparata de CFR de la firma elvetiana „Sulzer” in 1939 (si a doua din lume; prima a fost livrata catre caile ferate franceze) si prima locomotiva diesel-electrica 060-DA , din lotul celor sase locomotive de acest fel livrate catre CFR de acceiasi firma elvetiana, in octombrie 1959.

In fine, amintesc cateva cuvinte si despre cele patru garnituri de trenuri de epoca, aflate in proprietatea S.F.T. si apoi trecute in proprietatea CFR-Calatori.
-„Trenul Regal”, a carui confort este similar celebrului „Orient-Expres”. „Trenul-Regal” este compus din 5 vagoane: vagon-salon (cu 8 locuri), vagon-principal („dormitor regal”)(cu 5 locuri de dormit in doua apartamente, fiecare beneficiind de o baie complet utilata), vagon-salon-sufragerie (cu 12+24 de locuri), vagon de dormit clasa a-2-a (cu o capacitate de 16 locuri, dispuse in 8 cusete de cate doua paturi. Fiecare cuseta are spatiu pentru bagaje, chiuveta si alte dotari), vagon de dormit clasa 1 (cu o capacitate de 6 locuri in cabine cu un pat si lavoar). Toate aceste 5 vagoane au fost construite in anul 1928 la uzinele „Ernesto Bredas”, din Milano- Italia, fiind restaurate de catre S.F.T., in anul 2004, la „Remarul Grivita”. Trenul este garat la remiza Mogosoaia.
Pentru tractarea acestui tren de epoca, se folosesc doua locomotive cu aburi din seria „230.516” si „231.065”.

-„Trenul Nostalgia”, compus din patru vagoane, construite in perioada interbelica si restaurate: vagon clasa 1 (cu 42 de locuri), vagon de clasa a-2-a (cu 56 de locuri), vagon-restaurant si vagon de bagaje. Trenul circula ocazional cu turisti pe linia Anina-Oravita-Iam, fiind tractat de locomotive cu aburi.
Una dintre aceste locomotive cu aburi (din seria „50065”) a fost construita in 1821 de austrieci, fiind numita „Steierdorf”, apoi „botezata” de ceferisti „Neagra”, a „iesit la pensie” in octombrie 2008 (la 187 de ani!) datorita unor defectiuni tehnice. Din pacate, fonduri pentru reparatia ei nu s-au gasit inca.
Acest tren apartine regionalei Timisoara.

-„Trenul Moldovita”, compus din 5 vagoane (patru din ele construite in anii 1885-1890 la fabrica austriaca „Simmering”, apoi reconstruite in anii 1891-1894 la fabrica „Ganz” din Budapesta si in 1969 la „IMMR”- Pascani , restaurate in anii 1993-1994 la „Remarul” Pascani si in 2004 la „Remarul Grivita”): vagon de bagaje (incalzit cu soba si dotat cu bar), vagon clasa 1 (cu 12 locuri in doua compartimente), vagon clasa a-2-a (cu 24 de locuri in trei compartimente), vagon clasa a-3-a (cu 32 de locuri) si vagon-salon bar (cu 15 locuri).
Trenul este tractat de locomotivele cu aburi a seriilor „230.224”, „230.516” si „140.117”, fiind garat la remiza Mogosoaia.
Aceste vagoane au fost utilizate, in anii de la inceputul secolului 20, pe liniile ferate din Bucovina a companiei „Lemberg- Cernauti- Iasi – Concesiunea Ofenheim si Societatea Cailor Ferate Locale Bucovinene”.

-„Trenul Calugareni”, compus din vagoane reconstruite dupa modelul celor din 1866-1869.

De asemenea, pe liniile inguste Viseul de Sus Gara Forestiera- Comanu, Campeni- Abrud si Brad-Criscior (iar, recent, si pe linia Targu Mures Sud- Baile Sovata) , prin eforturile unor oameni inimosi, in frunte cu Georg Hocevar, mai circula „mocanitele” cu aburi. Un proiect propune si redeschiderea circulatiei feroviare cu „mocanite” pe linia ingusta Sibiu- Agnita.

In final, amintesc si despre „trenul prezidential”, compus din 15 vagoane construite in 1978 la „Astra-Vagoane- Arad” (garat la remiza Mogosoaia) si despre celebrul „Orient-Expres” („regele trenurilor”), care trece si prin Romania.

In 2004 au loc unele festivitati, cu ocazia implinirii a 150 de ani, de la deschiderea primei linii de cale ferata, de pe teritoriul actual al Romaniei (linia ferata Bazias- Iam- Oravita).
Sus In jos
adrian78
Moderator forum
Moderator forum


Numarul mesajelor: 5387
Localizare: HUNEDOARA
Data de inscriere: 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de epocă   Mar 23 Noi 2010, 12:21

Despre fostul tren prezidential ce se mai aude?nu are nimeni mai multe informatii?
Sus In jos
Lafont



Numarul mesajelor: 369
Varsta: 35
Localizare: Ploiesti M300
Data de inscriere: 02/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri epoca   Mar 04 Ian 2011, 11:44

Primul tren electric industrial din Romania. Inca o data scuze pt calitatea slaba a pozelor.



Sus In jos
http://www.sagetzel.ro
David Marius



Numarul mesajelor: 36
Localizare: Cristur, HD / Sibiu
Data de inscriere: 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri de epocă   Mar 01 Feb 2011, 17:18

Am vazut niste vagoane verzi in gara Alba Iulia, parcate chiar unde era fostul depou al Mocanitei. Sunt intr-o stare mai mult decat deplorabila, insa ma intreb ce au fost. Daca nu ma insel, sunt poze cu ele la topicul liniei Alba-Iulia - Zlatna.
Sus In jos
AndiCFR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor: 2743
Localizare: Brașov
Data de inscriere: 10/06/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri de epocă   Mar 21 Iun 2011, 12:18

Prin luna Aprilie a.c. , in Brasov, am surprins un LDH care impingea din depou la linia 1 un tren cu vagoane de epoca.Pe el scria DANUBE Express pe ruta Budapesta-Brasov-Istanbul.

Am cautat pe internet si am gasit asta: http://www.danube-express.com/

Stie cineva cand mai circula acest tren?








_______________________________

TDDAA17AA17AA17AA17AA19
Sus In jos
mihaiuc



Numarul mesajelor: 267
Data de inscriere: 14/07/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de epocă   Mier 22 Iun 2011, 18:57

Toader a scris:
Prin luna Aprilie a.c. , in Brasov, am surprins un LDH care impingea din depou la linia 1 un tren cu vagoane de epoca.Pe el scria DANUBE Express pe ruta Budapesta-Brasov-Istanbul.

Am cautat pe internet si am gasit asta: http://www.danube-express.com/

Stie cineva cand mai circula acest tren?


_______________________________

TDDAA17AA17AA17AA17AA19



Urmatoarea cursa pe 31/8/2011. Lista o gasesti pe site-ul respectiv.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor: 954
Varsta: 41
Localizare: Prin zona...
Data de inscriere: 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de epocă   Joi 21 Iun 2012, 07:45

Azi circula Nostalgia.
Sighișoara 7.08 - 11.50
Brasov 14.09 - 19.10
Predeal 19.41 - 19.49
Ploiești V 20.57 - 20.58
Videle 22.49 - 22.51
Giurgiu 00.00
Hai la poze cu el Smile
Sus In jos
 

Trenuri de epocă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» TRENURI .
» Trenuri de epocă
» Poze trenuri
» Trenuri internaționale
» Imagini din Germania cu trenuri
Pagina 1 din 7Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din RO :: TRENURILE DIN ROMANIA :: TRENURI-