Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Trenuri cu prize electrice

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9216
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11855
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mier 14 Mar 2012, 20:46

DUAL a scris:
La GM din cate stiu cele 2 sunt independente,si mecanicul zicea ca generatorul pentru vagoane nu are treaba cu motoarele de tractiune .. acum nu stiu ca nu am vazut o carte a GM ului niciodata .. asta e cam pe auzite.In Sibiu de exemplu pica prizele doar cat schimbat locomotiva ca este curent apoi indiferent ca sta sau demareaza.EA urile deconecteaza doar in zona neutra..
Luna 1500 de volti nu ajunge la prize in niciun caz ,am vazut panourile de la 22-96 convertoarele nu sunt in zona respectiva si chiar daca s-ar topii firele cu aliemntarea pe vagon nu ar intra in contact cu celelalte .. si sunt sigurante cu duiumu .. cred ca cel putin vreo 60 pentru tot ce opereaza in vagon..
Si convertizoarele au sigurantele lor dar sunt ciudate .. au rosu pentru functionare si verde pentru stat in repaus,cel putin la 22-96,la fel si sigurantele din panoul electric .. rosu e ok ,alta culoare/verde e decuplata.
PS din ce-am vazut firele sunt cu FY de 1,5 mm^2 daca facem un calcul simplu de 4A / mm^2,ai 230 x 6 = 1380 de watti .. aia e mai mult decat un fier de calcat Smile

Pai pe GM sunt 3 generatoare ..
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1464
Reputatie : 3567
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mier 14 Mar 2012, 22:17

E bine daca nu e risc sa apara supratensiuni la prizele din trenuri, asa cum auzisem eronat.

AlexD a scris:


Asta e o boala mai grava decat dependenta pentru fumat...
Asta-i buna. Zi-mi te rog pe off-topic sau privat sa nu mor p***t ce e boala asa grava faptul ca iau un prelungitor sa pot incarc acumulatorii cat nu am loc langa priza ? Il bag pe sub scaune sa nu deranjez lumea.
Sus In jos
sorin_ncs



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 1813
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Joi 12 Apr 2012, 23:30

Eh...si acum toata lumea crede ca prizele de 220V din trenuri sint inventie noua. Vagoanele pe boghiu Gorlitz (nu stiu exact seriile dar daca este nevoie ma informez) aveau prize de 220V inca din anii 70! Cele de clasa sau cuseta aveau 2 prize dispuse echidistant de-a lungul culoarului deasupra ferestrelor si mai aveau inca doua in compartimentele speciale de spalat pe miini (spalator) care erau separat de WC, spalatoare care au fost transformate mai tirziu, in spatiu de depozitare pentru bagaje mai voluminoase. Iar vagoanele de dormit aveau priza de 220 in fiecare cabina.
Sigur ca la 20 de ani de la punerea in circulatie a acelor vagoane nu mai era nimic functional pe ele dar aceasta este cu totul alta problema. Si avantajul clar la prizele de pe vremea aceea era ca nu erau alimentate cu tensiune de la locomotiva ci prin convertizor static de la bateria vagonului, deci complet independente de locomotiva. Faptul ca au introdus din nou prize in trenuri o fi un lucru bun pentru dependentii de telefon mobil, de intenet dar faptul ca sint alimentate cu tensiune de la locomotiva este un lucru foarte rau.
Eu nu am mai circulat cu trenul de pe la virsta de 18 ani decit extrem de rar si pur si simplu ocazional, dar am fost nevoit sa apelez luna trecuta la CFR si am pus si eu ca tot omul laptopul in priza, ca deh..acum avem tehnologie si sintem dependenti de ea...de cite ori incetinea sa intre in statie trenul se oprea curentul si pilpiiau si luminile, dupa ce pleca se aprindeau luminile si venea inapoi curentul pina cind la un moment dat a inceput sa se intrerupa si sa revina asa de rapid tensiunea la prize incit mi-a ars NU incarcatorul de la laptop ci chiar circuitul de incarcare al laptopului...am ajuns cu el acasa, pe baterie mergea il bagam in priza si imi arata ca e tot pe baterie. AM incercat cu alt incarcator de-al unui vecin...la fel....incarcatorul meu mergea la al lui. 400 RON reparatia la laptop...asa ca sa tot aveti voi incredere in prizele CFR-ului!
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1464
Reputatie : 3567
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Joi 12 Apr 2012, 23:54

Nasol, deci tot mai bine voi folosii un circuit de protectie sau chiar UPS cand calatoresc cu trenu, e mai sigur asa.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10222
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Vin 13 Apr 2012, 00:47

sorin_ncs a scris:
Eh...si acum toata lumea crede ca prizele de 220V din trenuri sint inventie noua. Vagoanele pe boghiu Gorlitz (nu stiu exact seriile dar daca este nevoie ma informez) aveau prize de 220V inca din anii 70! Cele de clasa sau cuseta aveau 2 prize dispuse echidistant de-a lungul culoarului deasupra ferestrelor si mai aveau inca doua in compartimentele speciale de spalat pe miini (spalator) care erau separat de WC, spalatoare care au fost transformate mai tirziu, in spatiu de depozitare pentru bagaje mai voluminoase. Iar vagoanele de dormit aveau priza de 220 in fiecare cabina.
Sigur ca la 20 de ani de la punerea in circulatie a acelor vagoane nu mai era nimic functional pe ele dar aceasta este cu totul alta problema. Si avantajul clar la prizele de pe vremea aceea era ca nu erau alimentate cu tensiune de la locomotiva ci prin convertizor static de la bateria vagonului, deci complet independente de locomotiva. Faptul ca au introdus din nou prize in trenuri o fi un lucru bun pentru dependentii de telefon mobil, de intenet dar faptul ca sint alimentate cu tensiune de la locomotiva este un lucru foarte rau.
Eu nu am mai circulat cu trenul de pe la virsta de 18 ani decit extrem de rar si pur si simplu ocazional, dar am fost nevoit sa apelez luna trecuta la CFR si am pus si eu ca tot omul laptopul in priza, ca deh..acum avem tehnologie si sintem dependenti de ea...de cite ori incetinea sa intre in statie trenul se oprea curentul si pilpiiau si luminile, dupa ce pleca se aprindeau luminile si venea inapoi curentul pina cind la un moment dat a inceput sa se intrerupa si sa revina asa de rapid tensiunea la prize incit mi-a ars NU incarcatorul de la laptop ci chiar circuitul de incarcare al laptopului...am ajuns cu el acasa, pe baterie mergea il bagam in priza si imi arata ca e tot pe baterie. AM incercat cu alt incarcator de-al unui vecin...la fel....incarcatorul meu mergea la al lui. 400 RON reparatia la laptop...asa ca sa tot aveti voi incredere in prizele CFR-ului!

1.Nu e rau ca s-a trecut pe curent generat de locomotiva .. in ultimii 50 de ani de inovatie si tehnologie singurul domniu cu progres mic a fost domeniul acumlatorilor
2.Curantul de la luminile din vagon nu iti vine de la locomotiva,vine de la suresele statice de care ai pomenit,si in momentul in care generatorul vagonului legat la roata scade viteza,si nu mai asigura tensiunea nominala,se trece pe baterie(acelasi circuit se afla si la masina la alternator,cand sunt prea multi consumatori si Vcc la baterie scade sub 11,6 Volti(in majoritatea cazurilor),automat releu de tensiune aduce alternatorul in joc).De aceea acele prize pe vremuri nu erau foarte stabile daca bateriile vagonului nu erau ok,de multe ori tensiunea fiind cu mult sub acel 10 % din 220 V ,care e agreata de majoritatea normelor.
Mai detaliat cand pleaca generatorul incarca si bateria si alimenteaza si luminile,dar cum bateriile nu prea sunt schimbate ca deeh de unde bani , si in cazul in care ai fost la vagon de dormit la care prizele sunt pe conceptul acesta ,este explicabil de ce ai avut probleme,tensiunea probabil a fost foarte mica,si incarcatorul tau se lupta cu incarcatul,exista o formula simplificata la inductia magnetica,si nu am sa fac acum teoria chibritului.
3.Dezavantajul la curentul generat (in cazul locomotivelor diesel) transformat in cazul EA urilor este ca la EA decupleaza cand trece prin zonele neutre si asta poate dezvolta un soc in retea la reconectare(desii am vazut protectii peste protectii pe care le au vagoanele,si unele chiar dau eroare la deconectari daca vrei o sa detaliez povesti traite dar nu acum), si la GM la fel se decupleaza alimentarea uneori pentru racirea generatorului.
Oricum banii merg pe curentul de la locomotiva ca este cat de cat fara fluctuatii majore.Si mie mi s-a ars incarcatorul la telefon in tren acum 4 saptamani,dar avea 4 ani,si mi s au ars alte 3 incarcatoare in priza acasa cu care aveau sub 2 ani de zile.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12062
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14100
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Vin 13 Apr 2012, 04:16

Curentul de la luminile din vagon vine de la sursele statice (de fapt, convertizoare statice)... care surse sunt alimentate la 1500 V 50 Hz c.a. de la locomotivă (sau WG, dacă ar mai exista). Dacă tai alimentarea de la locomotivă, iluminatul o să îți treacă pe baterii (sau pe alternator dacă vagonul are așa ceva), dar 220V pentru prize nu mai poți scoate din baterii oricât te-ai chinui.
Nu știu de ce am senzația că și la vechile vagoane de dormit era cam la fel, dar, în lipsa unor documentații tehnice, nu pot să mă pronunț cu certitudine. O altă soluție, aplicată mai ales la tramvaie (înainte de apariția surselor) era instalarea unui grup static motor + generator. La tramvai puteai să acționezi motorul la 750 V c.c. și generatorul să scoată 24 V c.a. pentru încărcat baterii și servicii auxiliare. Un asemenea generator pus pe un vagon puteai foarte frumos să-l legi osie (dar sub o anumită viteză nu mai dădea randament) sau chiar să-l acționezi cu un motoraș alimentat de la baterii, dar nu știu cât de eficient ar fi fost.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10222
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Vin 13 Apr 2012, 04:33

Se poate scoate doctore 220 V din 12 V/24V.Nu stiu daca ai vazut dar exista asemenea prize pentru masini,le bagi la prostia de ti aprinzi tigarile si voila.Si sunt sigur ca vagoanele de dormit alea vechi de care povesteste au asa ceva.Doar ca nu te tin bateriile prea mult.Acolo intervine dinamul/alternatorul cum vrei sa zici (chiar daca is 2 lucruri diferite),si da cand scade rotatia ,decupleaza ,mai este posibil sa decupleze si la cresterea turatiei,dar acolo poate fi preluat surplusul de energie si depinde de dotari.
Tocmai deaia cand decupleaza lodomotiva nu se opreste lumina in vagon,si sunt cazuri cand nu leaga nasul cablul cum trebe la locomotiva,asa ca nu se alimenteaza vagoanele de la locomotiva.Dar in cazul meu cand am mers cu 1621 si la Brasov au bagat GM ul si cablul nu era atasat cum trebe,prizele/incalzirea nu functionau intr-adevar in vagon.Oricum e clar ca incalzirea nu o poti rula de pe baterii cu dinam.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12062
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14100
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Vin 13 Apr 2012, 04:42

Nu neg că se poate scoate o tensiune mai mare... însă prizele din mașină sunt de 24 V, d'aia ai nevoie de încărcătoare speciale pentru diversele ,,gadgeturi". De aia alimentatorul de laptop pentru mașină e altfel față de cel pentru priza normală. Sau dacă e la fel, atunci el e conceput să transforme oricât bagi în el în tensiunea necesară laptopului. Dar asta nu înseamnă că în mașină ai priză de 220 V c.a.. Nici măcar la tramvai nu ai priză de 220 V c.a., că sursele lor nu știu să scoată atât, iar din baterii n-ai cum. Asta nu i-a oprit pe cei de la RAT Ploiești să monteze un ansamblu invertor - transformator să pună prize în tramvai ca să poată pune monitoare și becuri de pom în vagonul de Crăciun. Și după Crăciun au lăsat prizele prin vagon câteva luni, de puteai să-ți încarci mobilul în ele Laughing

Știu cum funcționează iluminatul în vagon, că doar am făcut ditai cursul de ,,Confort la material rulant" acum câțiva ani și am în bibliotecă și ditai cartea pe tema asta. Dar, la vagoanele actuale din România, pot să bag mâna în foc (sau în priză...) că TOATE prizele de 220 V (de fapt 230 V, că ăsta e standardul actual) sunt alimentate strict de la sursele statice, care, la rândul lor, sunt alimentate de la locomotivă, în niciun caz nu avem prize alimentate de la bateria de acumulatoare a vagonului.

_________________
:TTT:


Ultima editare efectuata de catre Dr2005 in Vin 13 Apr 2012, 04:47, editata de 1 ori
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10222
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Vin 13 Apr 2012, 04:46

Uite doctore sa nu o mai aburim.Daca in tramvai ai avea nevoie de priza cu siguranta ai avea asa ceva,si da ai in masina 220 V ca,doar ca ti toaca repede bateria.
http://www.phpmagazin.ro/articol/Convertor_auto_12_-_220_volti/Convertoare_auto_12-_220_volti/Convertor_Telecom_12/220_1200W_cu_telecomanda-208.html
Adaptorul de masina converteste de la 12 Volti(orice masina are asa ceva) la tensiunea specifica laptopului,unele la 14,4 V , altele la 18,altele la 12,dar in interior sunt anumite protectii,astfel incat sa nu ajunga amperajul care la masina daca ai Diesel ajunge la 120 de Amperiora,sa ajunga in laptopu tau care are nevoie de maxim 3 Amperi.
Daca aplici regula inductiei \varepsilon = - \frac{\mathrm d \Phi}{\mathrm dt} unde \varepsilon e tensiunea electromotoare iar \mathrm d \Phi e variația fluxului magnetic pe durata dt ,o sa afli cat trebe sa bagi ca sa scoti 12 Vcc si 5 A.

Ca o mica paranteza WLA ul de-l trimite CFR ul la sarbi are asa ceva Smile.Si vagoanele moldovenilor de vin la Bucuresti cu Pretenia,au dinamuri pe boghiuri,si inca din alea ciudate de putere cu curea de transmisie mai groasa ca in combinele alea de le vezi pe camp.Uneori ma intreb de ce nu au folosit direct cardan.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1464
Reputatie : 3567
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Vin 13 Apr 2012, 10:09

Faptul ca exista invertoare stiu (am si folosesc in calatorii, in special cu cortu in zonele neelectrificate), insa sunt curios ce serii de vagoane de la noi din tara au prizele alimentate de la baterii + invertoare si nu de la sursa statica/locomotiva. Oare Desiro nu cumva are invertoare pentru cele 2-3 prize ?
Sus In jos
sorin_ncs



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 1813
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Vin 13 Apr 2012, 12:38

Se poate obtine foarte usor 220V 50 Hz din 12/24 V cc de cind exista electronica de putere. Adica de prin anii 70. Acest lucru se face cu ajutorul unor dispozitive electronice numite convertoare statice sau invertoare. Acestea sint realizate cu ajutorul componentelor electronice de putere ACTIVE (tranzistoare de putere, tiristoare etc). Chiar si cind nu se inventase inca electronica de putere se putea realiza acest lucru cu ajutorul asa ziselor grupuri convertoare (motor + generator).
Seriile de vagoane care aveau prize de 220V alimentate din bateria vagonului prin convertor static sint urmatoarele.

1. Vagoanele de clasa 1/a 2-a/1+2 seriile 19/20/39-50 Aveau 2 prize pe culoar + 2 prize in compartimentele de spalat pe miini (spalator).

http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/vag_20-50.htm

2. Vagoanele de cuseta seria 59-50 Aveau 2 prize pe culoar + 2 prize in compartimentele de spalat pe miini (spalator)

http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/vag_44-31.htm

3. Vagoanele de dormit seriile 60-50 si 70-50. Aveau priza de 220V in fiecare cabina.

http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/vag_60-41.htm


Nu stiu cite din aceste serii de vagoane mai sint in circulatie. Probabil cele mai multe au fost deja casate sau modernizate (transformate in alte serii). Iar daca unele din ele mai circula cumva, in mod sigur instalatia de prize de 220V nu mai e functionala de mult...Dar eu am spus in mesajul anterior ca este vorba de vagoanele pe BOGHIU GORLITZ, dar nu stiu ce serii sint....am facut un pic de research si iata ca am gasit si seriile. Oricine putea face asta, mai ales ca ma asteptam ca pasionatii de trenuri sa cunoasca seriile acestor tipuri de vagoane. Oricum aceste vagoane AU AVUT instalatie de prize de 220V 50Hz alimentate din BATERIA VAGONULUI prin CONVERTOR STATIC. Pe panoul electric al vagonului erau doua sigurante automate marcate PRIZE 220V/ONDULATOR, unde in cazul acesta ONDULATOR este o traducere LITERALA nu foarte fericita din limba franceza, limba in care "ONDULEOUR" mai poate inesemna, pe linga ondulator de par si invertor de tensiune, convertizor static, deoarece "onduleaza" curentul electric transformindu-l din continuu in alternativ.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10222
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Vin 13 Apr 2012, 18:23

Mai sunt si 71-31 care au avut asa ceva Smile .Nu stiu cate mai sunt operationale si/sau de cand nu mai sunt operationale.Cert este ca nu ma bag in discutii de genul vagonul ala sigur are asa ceva functional ca nu stiu ... si probabil din toata rev Grivita daca stiu 2,3 oameni e mult.Ce se poate recomanda pentru a evita oarecare neplaceri e sa ti incarci laptopul de la priza fara sa-l folosesti,ca sa scurtezi timpul in care poate aparea un varf in reteaua vagonului si sa-ti prajesti electronicele.Oricum stiu ca la vag 21-90 de foarte multe ori cand decupla in zonele neutre vagoanele intrau in protectie si se oprea AC ul pana venea nasul si-l reseta.Acum depinde si de protectiile vagonului daca ti se arde transformatoru,nu inseamna neaparat ca e de la reteaua vagonului respectiv.Oricum din cate am vazut au prins "priza" la public si am vazut sugestii un pic cretine gen sa puna o priza la fiecare loc,adica o oarecare "bataie" pe prize,care poate fi rezolvata foarte usor cu un singur triplu ,am vazut mai nou si cu 4 gauri astfel de dispozitive,asa ca nu ti mai aduci prelungitorul si satisfaci pe toata lumea.
Preferabil ar fi fost sa exista 1 maxim 2 standarde pentru tensiunea UIC a vagonului,si nu vorbesc de prize,cert e ca urmatorul pas pentru vagoanele romanesti ar fi introducerea internetului wireless,care iti face viata usoara si ar ajuta enorm la justificarea pretului biletelor.Daca nu la cls a 2'a macar la cls a 1'a si obligatoriu la trenurile IC.Cert e ca parola poate fi usor imprimata pe bilet si astfel s-ar "limita" oarecum accesul neautorizat la reteaua internet a vagonului,si in gari montante niste routere la care vagoanele sa se poata conecta si sa afiseze gara prin care s-a trecut si ce urmeaza.In privinta asta am inteles ca vom avea un sistem GPS ca cel al ungurilor care l-au activat deja de ceva vreme si o sa ne mai oranduim si noi cu "civilizatia".
Cert e ca pentru internet ai nevoie de baterie ca sa ti dispozitivele mereu pornite ,ca e disconfortant sa ti pice netu la deconectarile din zonele neutre.

PS. Sorin,multi dintre userii forumului stiu seriile vagoanelor,dar nu toti Smile.De obicei cand exemplificam dam si seria.
Cu ocazia asta o sa va urez un Paste Fericit tututor ca voi fi plecat si nu o sa-mi iau tehnologia cu mine si nu vreau sa fac topic aparte de acum Very Happy.Numai bine.Sarbatori Fericite.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1464
Reputatie : 3567
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Sam 14 Apr 2012, 15:00

@sorin_ncs In caz ca la mine te-ai referit, eu nu sunt pasionat de trenuri. Oricum eu am circulat cu vagoane seriile alea, dar nu am vazut niciodata vreo priza, hmm, probabil chiar in urma cu multi ani doar au existat prize functionale pe acestea. Oare 11-56 nu o avea prizele alimentate tot de la baterii, fiind un vagon destul de vechi, dar cu prize ? Sau nu mai are/nu a avut prize, fiind o greseala mentionarea acestora ? Cred ca o sa ma urc intr-o zi in el in mod expres sa vad interiorul, imi iau bilet pana la Livezeni.
Sus In jos
sorin_ncs



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 1813
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Dum 15 Apr 2012, 07:16

E adevarat ca NU am vazut in toate acele vagoane prize. Au fost demuuult si eu le-am prins doar in citeva exemlpare din acele vagoane. Bineinteles ca erau deja nefunctionale cind le-am prins eu. Asta se intimpla cel tirziu prin 1997. La urma urmei nu era greu la unele revizii ale vagoanelor respective sa fi scos prizele si sa fi inlocuit panoul acela de PAL pe care fusese montata priza pentru a nu ramine gaura. Dar de existat eu EXISTAT. Acum daca voi nu ma credeti asta este o alta problema. Din pacate nu pot dovedi cu fotografii deoarece nu am facut la vremea respectiva. Am insa drept dovada O PRIZA din acelea care au fost montate pe acele vagoane. Este un model de priza cu capac si are pe ea inscriptionat CFR. Mai are un sistem ciudat cu o piesa rotativa care este actionata insasi de introducerea stecherului in priza si in acel moment inchide un contact electric. Probabil invertorul nu era alimentat tot timpul ci doar cind cineva introducea un stecher in priza acel contact realizat de introducerea stecherului pornind insasi alimentarea inverorului. Eu am postat aceste informatii in acest topic doar pentru ca cei mai tineri ca mine sa nu creada ca prizele de 220V din trenuri sint inventie noua. Acestea exista de mult timp (sau mai bine zis au existat, ca la noi totul se distruge si se vandalizeaza) iar sistemul vechi cu alimentare din bateria vagonului prin invertor era chiar cu mult mai bun decit sistemul actual cu alimentare de la locomotiva.

In alta ordine de idei am observat de curind ca vagoane din seriile xx-50 mai circula in trenul IR 360 Bucuresti-Belgrad. Poate intr-o zi voi face o calatorie cu el pentru research...ca riscam sa dispara definitiv si vagoanele astea si sa raminem doar cu *rost*i din astea modernizate, fara compartimente si cu plastice in loc de imitatie de lemn.

Nu detin prea multe informatii despre vagonul de care spui tu 11-56 dar daca e nevoie incercam sa ne documentam si daca aflam ceva revenim.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1464
Reputatie : 3567
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Dum 15 Apr 2012, 10:39

Imi cer scuze, am gresit o cifra, seria corecta e 10-56 insa din ce am gasit pe net cica ar exista un singur exemplar (care circula intamplator pe un tren din zona mea). Detalii: http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/vag_10-56.htm Fiind modernizat in 1998 si inca in stare destul de buna posibil sa aibe prizele (eventual functionale). Fiind nici foarte vechi dar nici foarte nou, e un dubiu daca prizele sunt alimentate de la locomotiva sau baterii. Cea ce zici tu referitor la acel contact e logic, deoarece invertoarele au un consum destul de mare si cand nu alimenteaza nici un consumator dar ele sunt alimentate. Aaa, si inca ceva, nu intelege gresit, nu neg existenta prizelor in vagoanele vechi, in cartile vechi de mersu trenurilor exista la semne si semnul ,,priza" pentru a fi informati calatorii ca in acel loc exista o priza, doar ca eu nu am apucat sa vad prize fie si nefunctionale pe vagoane vechi. Sad Poate apuc de acum incolo. Si tot la categoria prize alimentate de la baterii, cred ca si la automotoarele Desiro tot de la baterii sunt alimentate prizele (Desiro fiind singurele automotoare ce au 2-3 prize undeva la mijloc din ce stiu eu).


Stie cineva 20-54/20-55 a existat vreun exemplar cu prize ? Fie ele si doar la baie sau una singura pe hol ? Ca am vazut la 1-2 exemplare si sigurante la tabloul electric pe care scria ,,prize".'

De 20-76 stie cineva, are prize ? Ca nu am gasit acest detaliu si nici nu am vazut vreo poza in care sa se vada prize.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Astazi la 10:33

Sus In jos
 

Trenuri cu prize electrice

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Trenuri cu prize electrice
» Trenuri EUROCITY (EC)
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Trenuri InterCity
» Locomotive electrice transferate de la BC la Medgidia
Pagina 3 din 5Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-