Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Trenuri cu prize electrice

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
Luna



Numarul mesajelor : 1466
Reputatie : 3571
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mar 22 Mar 2011, 00:34

Nu ar strica o lista a trenurilor care au prize si care nu au !!! Sustin ideea, si eu deregula am nevoie de priza cand merg cu trenu.
Sus In jos
decward
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 19
Localizare : Bükreș
Reputatie : 5067
Data de inscriere : 15/08/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mar 22 Mar 2011, 00:57

Trenurile R si IC au prize ,,pentru ca " totusi dam destul de mult daca mergem cu ele si ,,trebuie" sa aiba si ele un confort mai ,,sporit'' decat celelalte ....
Tr. A in mare majoritate au prize....
Si unele trenuri P au prize , in special cele din formate din vag .etajate cu nr. parc peste 75 cum a zis domnul coleg de mai sus !!!(BUCURESTI-CRAIOVA , BUCURESTI-MARASESTI,BUCURESTI-URZICENI, BUCURESTI-BRASOV , BUCURESTI-PITESTI, BUCURESTI-SLOBOZIA-FETESTI , BUCURESTI-CAMPINA)
Si trenurile P ale depului Brasov care nimeresc compunerea numai din cele 4 vagoane 20-31 !!!


Atentie : Pe unele R, A si P se circula cu Automotor DESIRO(clasa 96) acelea am impresia ca NU au prize.
Sus In jos
SULZERUL 0733



Numarul mesajelor : 318
Varsta : 29
Localizare : Hm. Frunzanesti, linia 801
Reputatie : 2751
Data de inscriere : 02/07/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mar 22 Mar 2011, 10:57

decward a scris:
Trenurile R si IC au prize ,,pentru ca " totusi dam destul de mult daca mergem cu ele si ,,trebuie" sa aiba si ele un confort mai ,,sporit'' decat celelalte ....
Tr. A in mare majoritate au prize....
Si unele trenuri P au prize , in special cele din formate din vag .etajate cu nr. parc peste 75 cum a zis domnul coleg de mai sus !!!(BUCURESTI-CRAIOVA , BUCURESTI-MARASESTI,BUCURESTI-URZICENI, BUCURESTI-BRASOV , BUCURESTI-PITESTI, BUCURESTI-SLOBOZIA-FETESTI , BUCURESTI-CAMPINA)
Si trenurile P ale depului Brasov care nimeresc compunerea numai din cele 4 vagoane 20-31 !!!


Atentie : Pe unele R, A si P se circula cu Automotor DESIRO(clasa 96) acelea am impresia ca NU au prize.
Nu stiam ca, mai nou, calatorul sta in priza a21
Glumeam Very Happy Totusi priza in tren reprezinta intr-adevar o facilitate importanta în ziua de azi. Totusi aceste prize sunt periculoase, multi cunoscuti mi s-au plans ca li s-au ars incarcatoarele in prizele din trenuri si s-au jurat ca nu mai apeleaza la ele. Si eu, in urma cu aprox. 3 saptamani, am incercat o priza dintr-o caruta. Am introdus incarcatorul in ea si rezultatul m-a cam uimit, dar nu placut. Desi imi arata ca e conectat la curent, telefonul meu fluctua si chipurile se incarca bateria. Dupa cca 30 min de tinut ''la incarcat'' telefonul meu se descarcase cu o liniuta la baterie fata de momentul introducerii in priza.
Totusi, nu toate prizele sunt la fel, unele chiar functioneaza. De exemplu in IC573 mi-am incarcat mobilul fara probleme din priza respectiva. Acum depinde de cat de norocosi sunteti, ori va incarcati laptopurile sau telefoanele fara probleme, ori le prajiti artistic a21 Very Happy
Sus In jos
http://www.facebook.com/sulzerul0733
decward
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 19
Localizare : Bükreș
Reputatie : 5067
Data de inscriere : 15/08/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mar 22 Mar 2011, 11:10

SULZERUL 0733 a scris:
decward a scris:
Trenurile R si IC au prize ,,pentru ca " totusi dam destul de mult daca mergem cu ele si ,,trebuie" sa aiba si ele un confort mai ,,sporit'' decat celelalte ....
Tr. A in mare majoritate au prize....
Si unele trenuri P au prize , in special cele din formate din vag .etajate cu nr. parc peste 75 cum a zis domnul coleg de mai sus !!!(BUCURESTI-CRAIOVA , BUCURESTI-MARASESTI,BUCURESTI-URZICENI, BUCURESTI-BRASOV , BUCURESTI-PITESTI, BUCURESTI-SLOBOZIA-FETESTI , BUCURESTI-CAMPINA)
Si trenurile P ale depului Brasov care nimeresc compunerea numai din cele 4 vagoane 20-31 !!!


Atentie : Pe unele R, A si P se circula cu Automotor DESIRO(clasa 96) acelea am impresia ca NU au prize.
Nu stiam ca, mai nou, calatorul sta in priza a21
Glumeam Very Happy Totusi priza in tren reprezinta intr-adevar o facilitate importanta în ziua de azi. Totusi aceste prize sunt periculoase, multi cunoscuti mi s-au plans ca li s-au ars incarcatoarele in prizele din trenuri si s-au jurat ca nu mai apeleaza la ele. Si eu, in urma cu aprox. 3 saptamani, am incercat o priza dintr-o caruta. Am introdus incarcatorul in ea si rezultatul m-a cam uimit, dar nu placut. Desi imi arata ca e conectat la curent, telefonul meu fluctua si chipurile se incarca bateria. Dupa cca 30 min de tinut ''la incarcat'' telefonul meu se descarcase cu o liniuta la baterie fata de momentul introducerii in priza.
Totusi, nu toate prizele sunt la fel, unele chiar functioneaza. De exemplu in IC573 mi-am incarcat mobilul fara probleme din priza respectiva. Acum depinde de cat de norocosi sunteti, ori va incarcati laptopurile sau telefoanele fara probleme, ori le prajiti artistic a21 Very Happy

lol!
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6486
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mar 22 Mar 2011, 11:23

S-or fi ars stabilizatorii de tensiune. Cu telefonu' ai bagat curent in sistem Laughing
Sa nu uitam de vagoanele care au prize... dar n-au, multumita unor urangutani cu mult simt civic.
Sus In jos
SULZERUL 0733



Numarul mesajelor : 318
Varsta : 29
Localizare : Hm. Frunzanesti, linia 801
Reputatie : 2751
Data de inscriere : 02/07/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mar 22 Mar 2011, 16:10

Corect. Asta se intampla cu precadere la personalele astea formate din căruțe etajate, ca se stie ca romanu' trebuie musai sa lase o urma a trecerii sale...
P.S. Nu-s urangutani ca aia-s mai civilizati, nu mai jigni maimutele comparandu-le cu necioplitii nostri a21 a21 Smile Smile
Sus In jos
http://www.facebook.com/sulzerul0733
Luna



Numarul mesajelor : 1466
Reputatie : 3571
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mar 13 Mar 2012, 22:55

Am auzit si eu de cazuri in care s-au ars laptopuri/telefoane la prizele din trenuri, oare o fi pe bune ? Eu ma cam indoiesc, dar totusi cand folosesc electronice de valoare incerc mai intai priza cu telefoane mai vechi/o lampa de control.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10224
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mar 13 Mar 2012, 23:06

Nu mi s-a ars telefonu Smile .. mi s-a ars saptamana trecuta incarcatorul in timp ce eram in 1622 ... Acum nu stiu daca a fost de la un varf de tensiune,cert e ca a crapat un condensator in el si-a inceput sa curga uleiu ... era la tractiune GM nu EA ,iar GM urile mai deconecteaza tensiunea probabil pentru a racii generatorul.Cortex tu ce zici ?Putea sa crape si in priza normala .. dar cred ca tocmai aia a fost o deconectare si reconectare rapida si-a prins pe picior gresit condensatoru..Oricum n-a bubuit.. a curs uleiul din incarcator pe la suruburi si gata.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1466
Reputatie : 3571
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mar 13 Mar 2012, 23:14

Caderi de tensiune in general am prins in cazul in care erau la tractiune locomotive electrice, probabil cand trec prin zona neutra (nu prea am prins caderi de tensiune in stationare cat pantograful era ridicat. Nu am testat nici prizele din Desiro. Stiu ca in caz de supratensiuni usoare nu se arde telefonu/laptopu, ci doar incarcatoru din ce stiu. Oricum mi-ai dat un semn de intrebare, asa degeaba testez priza in prealabil, eu credeam ca in caz de defectiune e permanent supratensionata. Hmm, o sa imi iau o protectie de supratensiune, cred ca e mai sigur.

Edit: GM-urile nu cumva deconecteaza tensiunea cand au nevoie de toata puterea pentru tractiune ? Nu ma prea pricep la locomotive, mai ales diesel.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10224
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mar 13 Mar 2012, 23:56

Pai e normal pentru ca prizele sunt alimentate de locomotiva .. la fel si caldura
Nu are treaba tractiunea cu generatorul pentru caldura/prize la GM,sunt separate,si nu cred ca a fost supratensiune ,a fost probabil un soc,o decuplare si recuplare rapida care a dus la incarcarea peste masura a condensatorului si strapungerea lui ... Am fost cu laptopul si incarcatoru de nenumarate ori ,si la 8 ore de mers e garantat ca am tinut laptopul cel putin 5 ore in priza .. cand mergeam cu DACIA ,il tineam pe tot parcursu pentru ca mergeam la vagonalele de Viena si statea pe capatul vagonului fara tabloul electric si mi ajungea cablul pana la priza din baie in 21-90 .. dar am patit-o odata o vaca ca altfel nu i pot spune a mers la baie si a fortat usa si mi-a forfecat cablul(in loc sa ma cheme sa l scot din priza) ;norocul ei ca nu s-a rupt izolatia firelor ca putea sa moara mai ales ca probabil a impins cu mana pe partea metalica a yalei usii ... Ma ducea la baie cand mergea cineva si scoteam cablu dar ea venise din spate din vagonul cuseta .. care in ziua respectiva se pare ca nu era inchis la trecerea intre vagoane.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1466
Reputatie : 3571
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mier 14 Mar 2012, 00:05

Eu deregula folosesc un prelungitor de 3-4 metrii pentru varianta cand nu am loc langa geam, dar exista prize. Am facut un prelungitor subtire special pentru asta si usor de luat cu mine. Un laptop ca se strica mai greu la mici socuri, avand sursa mai complexa si mai rezistenta. Oricum eu ma gandeam la ceva de genu: sa nu scape supratensiuni de 1500 de volti, ca atunci nu cred ca ar avea de suferit doar incarcatorul si deviceul ar ramane neafectat. Ma gandesc ca au ceva protectie finala in caz de supratensiuni, ca caz de defectiuni majore la sursa statica sa nu intre direct tensiunea de la locomotiva in prize, sau nu ?
Sus In jos
cont inactiv



Numarul mesajelor : 1571
Reputatie : 4128
Data de inscriere : 25/04/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mier 14 Mar 2012, 12:58

Luna a scris:
Caderi de tensiune in general am prins in cazul in care erau la tractiune locomotive electrice, probabil cand trec prin zona neutra (nu prea am prins caderi de tensiune in stationare cat pantograful era ridicat. Nu am testat nici prizele din Desiro. Stiu ca in caz de supratensiuni usoare nu se arde telefonu/laptopu, ci doar incarcatoru din ce stiu. Oricum mi-ai dat un semn de intrebare, asa degeaba testez priza in prealabil, eu credeam ca in caz de defectiune e permanent supratensionata. Hmm, o sa imi iau o protectie de supratensiune, cred ca e mai sigur.

Edit: GM-urile nu cumva deconecteaza tensiunea cand au nevoie de toata puterea pentru tractiune ? Nu ma prea pricep la locomotive, mai ales diesel.
Nu doar GM-urile, am vazut ca si la DA se petrece la fel, dar n-am avut probleme, adica a mers priza, la inceput nu stiam de ce nu incarca inainte si dupa plecarea din statie, la DA-uri am vazut ca baga caldura dupa ce demareaza...presupun ca asa e gandita instalatia aia, o fi avand un termostat ceva.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9224
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11865
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mier 14 Mar 2012, 13:28

Pai instalatia INDA mai taie din curentul pentru IT la demaraj sau cand trenul ajunge la o panta si il dirijeaza spre MT!!
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10224
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mier 14 Mar 2012, 15:16

La GM din cate stiu cele 2 sunt independente,si mecanicul zicea ca generatorul pentru vagoane nu are treaba cu motoarele de tractiune .. acum nu stiu ca nu am vazut o carte a GM ului niciodata .. asta e cam pe auzite.In Sibiu de exemplu pica prizele doar cat schimbat locomotiva ca este curent apoi indiferent ca sta sau demareaza.EA urile deconecteaza doar in zona neutra..
Luna 1500 de volti nu ajunge la prize in niciun caz ,am vazut panourile de la 22-96 convertoarele nu sunt in zona respectiva si chiar daca s-ar topii firele cu aliemntarea pe vagon nu ar intra in contact cu celelalte .. si sunt sigurante cu duiumu .. cred ca cel putin vreo 60 pentru tot ce opereaza in vagon..
Si convertizoarele au sigurantele lor dar sunt ciudate .. au rosu pentru functionare si verde pentru stat in repaus,cel putin la 22-96,la fel si sigurantele din panoul electric .. rosu e ok ,alta culoare/verde e decuplata.
PS din ce-am vazut firele sunt cu FY de 1,5 mm^2 daca facem un calcul simplu de 4A / mm^2,ai 230 x 6 = 1380 de watti .. aia e mai mult decat un fier de calcat Smile
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5877
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Mier 14 Mar 2012, 16:22

Luna a scris:
Eu deregula folosesc un prelungitor de 3-4 metrii

Asta e o boala mai grava decat dependenta pentru fumat...
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Trenuri cu prize electrice   Astazi la 11:43

Sus In jos
 

Trenuri cu prize electrice

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Trenuri cu prize electrice
» Trenuri EUROCITY (EC)
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Trenuri InterCity
» Locomotive electrice transferate de la BC la Medgidia
Pagina 2 din 5Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-