Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 914 : Strehaia - Motru Hm.

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Urmatorul
AutorMesaj
myster2008
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 34
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 4168
Data de inscriere : 15/08/2008

MesajSubiect: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Vin 15 Aug 2008, 20:35

Aici veti posta tot ce este legat de aceasta ruta. Tot ce este off-topic va fi sters!
Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
tudor_toma82



Numarul mesajelor : 35
Reputatie : 2631
Data de inscriere : 06/11/2009

MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Sam 23 Ian 2010, 02:53

Hai salut,

Vad ca nu a scris nimeni pana acum pe acest post, in afara de initiator ! Probabil ca nici linia nu confera prea multa spectaculozitate, desi cred ca peisajele / relieful ar trebui sa fie frumoase in acea zona ! Nu am fost in Motru, dar zona respectiva este muntoasa si din cate stiu e oricum superb ! Oricum, trecem peste superba "metropola" Strehaia si peste fosta zona prolifica miniera Motru de care s-a ales praful !

Anyway... ideea era ca am observat 2 chestii la aceasta linie 914 !

Una la mana, am urmarit linia pe Google Earth si pare interesant ca la Motru se desprind foarte multe linii ! Este drept, cred ca majoritatea merg la carierele / exploatarile miniere respective, dar oricum sunt destul de multe si de variate ! Plus calinia in sine Strehaia - Motru pare interesanta ca traseu...

A doua la mana, am vazut pe alt topic, la linia Golenti - Poiana Mare, din intamplare, o scanare a unui Mers al Trenurilor din 89-90 (cred) in care linia Strehaia - Motru era la 107 si, surpriza (cel putin pt mine), traseul era Strehaia - Insuratei ! Stie cineva ceva de acest aspect, pt ca eu stiam dintotdeauna ca linia a fost pana la Motru pt calatori !

Oricum, ca o ultima intrebare / curiozitate: mai circula trenuri de calatori pe aceasta ruta ???
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5067
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Sam 23 Ian 2010, 08:53

tudor_toma82 a scris:
Hai salut,

Vad ca nu a scris nimeni pana acum pe acest post, in afara de initiator ! Probabil ca nici linia nu confera prea multa spectaculozitate, desi cred ca peisajele / relieful ar trebui sa fie frumoase in acea zona ! Nu am fost in Motru, dar zona respectiva este muntoasa si din cate stiu e oricum superb ! Oricum, trecem peste superba "metropola" Strehaia si peste fosta zona prolifica miniera Motru de care s-a ales praful !

Anyway... ideea era ca am observat 2 chestii la aceasta linie 914 !

Una la mana, am urmarit linia pe Google Earth si pare interesant ca la Motru se desprind foarte multe linii ! Este drept, cred ca majoritatea merg la carierele / exploatarile miniere respective, dar oricum sunt destul de multe si de variate ! Plus calinia in sine Strehaia - Motru pare interesanta ca traseu...

A doua la mana, am vazut pe alt topic, la linia Golenti - Poiana Mare, din intamplare, o scanare a unui Mers al Trenurilor din 89-90 (cred) in care linia Strehaia - Motru era la 107 si, surpriza (cel putin pt mine), traseul era Strehaia - Insuratei ! Stie cineva ceva de acest aspect, pt ca eu stiam dintotdeauna ca linia a fost pana la Motru pt calatori !

Oricum, ca o ultima intrebare / curiozitate: mai circula trenuri de calatori pe aceasta ruta ???

Scanarea e din MT 66-67. La 107 e linia Golenți - Poiana Mare.
Linia Strehaia - Însurăței e totuna cu Strehaia - Motru de azi.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Lun 25 Ian 2010, 08:43

Eu urmaresc de multa vreme sa execut un turneu pe linia Motru.

Am circulat cu masina de la Drobeta la Tirgu Jiu si imdediat dupa ce treci riul Motru esti in judetul Gorj si in stinga am vazut statia Motru.
Spre surprinderea mea apoi am trecut pe sub citeva linii ferate iar mai apoi nu departe de sosea mergea o linie paralela cu aceasta pina intr-o statie industriala in care erau la incarcare 2 sau 3 garnituri de Falsuri.

Statia Insuratei este actuala statie Motru Est (ca off topic nu stiu daca Insurateii din Braila au gara si sub ce nume) si conform google se pare ca si din Motru Est ar fi racordari de linii industriale.
Ramine de stabilit printr-o expeditie care din respectivele linii industriale mai sint folosite pentru carbune.

Linia Motru mai are ceva aparte pe reteau CFR, electrificarea este cu catenara monofilara.(fara fir purtator)
Sus In jos
membru inactiv
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 899
Varsta : 40
Reputatie : 3645
Data de inscriere : 10/10/2009

MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Lun 25 Ian 2010, 22:07

Retea de contact monofilar se gaseste si-n statia/gara CFR- Galati( calatori).
Si haideti sa explic cum stau lucrurile cu retea de contact monofilar sau cablu portant.
Diferente mari din punct de vedere al fiabilitatii intre ambele sisteme catenare nu exista. Tot secretul ce diferentiaza ambele sisteme este compozitia in sine a firului de contact. Ca e Cupru-asta o stie orice om din popor! Dar ca,...exista, aliaje din Cupru cu alte metale....asta o stiu doar un numar restrans de persoane!
Iar ca om care lucreaza cu metale si mai ales cu cupru ( placi de Cupru pentru cristalizatoare masini turnare-continua) ma simt in masura sa explic motivul pentru care s-a adoptat sistemul monofilar fir contact.
Materialul existent in compozitia firului electric de contact este un aliaj usor dar rezistent pentru firul-contact dupa cum urmeaza:
- Aliaj Cupru(Cu)+Argint(Ag)- care confera o rezistenta mecanica si fizica foarte mare si o conductibilitate electrica mai ridicata decat vechile compozitii ale firului-contact.Acest aliaj este implementat pe noile tronsoane reabilitate si-n curs de reabilitare: Bucuresti---Ploiesti---Campina, Bucuresti---Ciulnita---Fetesti---Constanta, Craiova----Caracal---Rosiori-Nord, Galati---Braila, Braila---Ianca-Sat---Faurei, Galati---Barbosi---Ivesti---Barcea, Suceava-Nord---Vatra-Dornei, Suceava-Nord---Pascani---Iasi, Timisoara-Nord---Arad, etc.
- Aliaj Cupru(Cu)+Nichel(Ni)+Mangan(Mn)- denumit si ,,melchior" este un aliaj usor folosit in special in statii triaj, depouri, tuneluri si chiar pe tronsoane de ses. Aceste tipuri de compozitii ale firului-contact se intalneau si mai sunt intalnite pe tronsoane electrificate nereabilitate: Galati---Braila---Faurei---Buzau---Valea-Calugareasca, Cluj-Napoca---Ilva mica---Vatra-Dornei, Suceava-Nord---Bacau---Adjud---Marasesti---Focsani---Rm-Sarat---Buzau, Craiova---Filiasi---Dr-Tr-Severin----Caransebes---Timisoara-Nord, Arad---Simeria---Medias---Brasov, Brasov---Predeal----Busteni---Campina, Adjud---Ciceu---Deda, Ciceu---Sf.Gheorghe---Brasov, etc. si la retelele de tramvai mai vechi!
-Aliaje Cupru(Cu)+Nichel(Ni)+Zinc(Zn) denumite si ,,alpaca" erau mai rar folosite in sistem brut la retelele de contact. In schimb acest aliaj tratat prin metoda electrolizei in baie de Nichel rezulta asa-zisul ,,Cupru-electrolitic", foarte rezistent la coroziune si elastic la variatii de temperatura ce se gaseste in special pe acele portiuni de tronsoane, unde variatiile de temperatura si climat( mediu) sunt regulate, extreme si variabile: Brasov---Harman, Sf.-Gheorghe---Miercurea-Ciuc--Ciceu, Comanesti---Tg-Ocna, Fetesti---Cernavoda, Dr-Tr-Severin---Orsova, podul peste Jiu de la Draganesti-Olt, Saratel---Bistrita si oriunde exista variatii climatice: poduri, viaducte, trasee pe flancurile montane, in lungul cursurilor de ape, etc.
La Motru, Galati,etc., firul de contact monofilar este un aliaj Cupru-electrolitic.
Revenind la primul aliaj( Cupru+Argint) acesta are cateva atu-uri fata de vechile fire de contact. Tensiunea mecanica este aproximativ in jurul valorii de 1200 daN. Firul de contact realizeaza o sageata de 1/1000 la mijlocul deschideri dintre cei doi suporti-catenare dintre doi stalpi oarecare.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Mar 26 Ian 2010, 08:40

Sergabi, reteaua monofilara se gaseste in multe statii si triaje pentru ca infiintarea ei necesita cheltuieli mai reduse iar viteza vehiculelor este mica.
Linia Strehaia -Motru este insa pe toata lungimea electrificata cu retea monofilara.
Cuprul nu rezista la intinderile necesare pentru viteze mari de aceea se foloseste firul purtator.
Sus In jos
membru inactiv
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 899
Varsta : 40
Reputatie : 3645
Data de inscriere : 10/10/2009

MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Mar 26 Ian 2010, 19:26

dan tm a scris:
Sergabi, reteaua monofilara se gaseste in multe statii si triaje pentru ca infiintarea ei necesita cheltuieli mai reduse iar viteza vehiculelor este mica.
Linia Strehaia -Motru este insa pe toata lungimea electrificata cu retea monofilara.
Cuprul nu rezista la intinderile necesare pentru viteze mari de aceea se foloseste firul purtator.
Dane,...sincer chiar nu mai stiu cum era traseul tot.Tu stii mai bine. Eu am fost acum muuuulti ani la Motru dar crede-ma ca nu mai stiu cum era! Corect,....ca nu poti avea viteze mari pe o retea monofilara! Acum,...depinde.Cuprul poate fi destul de rezistent daca este aliat si daca nu este reincalzit( recopt).
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Mier 27 Ian 2010, 08:09

Sergabi, nu stiu sa explic in termeni foarte tehnici, dar cuprul este ductil adica poate fi tras in fire, asta sint sigur ca stii mai bine decit mine, asa incit nu rezista la tensionari foarte mari pentru a fi intins pe orinzontala si sa nu uitam ca trebuie sa reziste si solicitarilor verticale care apar in urma apasarii pantografului.

pentru viteze mici in statii tehnice in triaje se folosesc intradevar catenare monofilare.
Sint in Ronat Triaj in Coslariu Triaj.
Sus In jos
membru inactiv
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 899
Varsta : 40
Reputatie : 3645
Data de inscriere : 10/10/2009

MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Mier 27 Ian 2010, 23:00

Corect ceea ce spui. Cuprul e foarte pretentios: este foarte rezistent mecanic in stare ,,rece" ( cupru electrolitic), dar aceasta rezistenta este LIMITATA -intradevar-deoarece in conditii extreme devine predispus la rupere deci...maleabil nu prea mai poate fi vorba. In schimb,...ca sa fie maleabil,...acest cupru trebuie...,,recopt" adica reincazit ceea ce face ca in urma acestui tratament sa-si piarda calitatile esentiale pentru un fir de contact. In schimb ramanem cu...maleabilitatea ceea ce nu mai are nici o relevanta de moment ce ai de-a face cu un fir tot la fel de rezistent ca si cel de...telefon care e de aluminiu! Presupun ca pe relatia Motru---Strehaia si retur...de viteze mai mari de 50-60( ,,cu bataie!")km/h nici nu poate fi vorba mai ales ca avem de-a face cu retea monofilara!
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Joi 28 Ian 2010, 11:01

Sigur ca pe linia in cauza viteza e limitata, nu pot sa spun exact, insa odata in Craiova un mecanic mi-a spus ca acolo e limitata viteza chiar si atunci cind linia e reparata si ar suporta viteze mari.

Singura explicatie logica este aceea ca linia a fost electrificata oarecum in graba cu cheltuieli minime, pentru transportul carbunelui.
Sus In jos
mardaryroby
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 251
Varsta : 38
Localizare : Iasi, Romania
Reputatie : 3310
Data de inscriere : 21/08/2008

MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Mier 30 Iun 2010, 21:53

Cateva imagini din Motru Hm. Linia Strehaia - Motru este electrificata cu catenara cu un singur fir, mai putin in haltele de miscare unde este folosita catenara cu purtatoare. O locomotiva electrica pe o portiune de linie electrificata cu catenara cu un singur fir nu poate merge cu viteze mari, se poate vedea cu ochiul liber cum aceasta catenara nu are o tensionare anume, aratand mai degraba ca o electrificare pentru tramvaie.





Sus In jos
http://rrt-group.com
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7928
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12537
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Mier 30 Iun 2010, 22:51

Robert, te felicit! De cand voiam sa vad aceasta gara!

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
mardaryroby
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 251
Varsta : 38
Localizare : Iasi, Romania
Reputatie : 3310
Data de inscriere : 21/08/2008

MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Mar 06 Iul 2010, 23:00

Multumesc, Costache Mihail!
Revin cu imagini noi, de la trecerea la nivel din orasul Motru. Trenul incetineste la 5 km/h la momentul trecerii la nivel, nicio sansa se intample vreun accident pe acolo Cool

In imaginile de mai jos este prezentata catenara monofir (fara purtatoare), modul de prindere a acesteia si modul in care se realizeaza trecerea spre catenara cu purtatoare. Semnalul de intrare in Motru Hm este functional.









Sus In jos
http://rrt-group.com
Vitosa



Numarul mesajelor : 4700
Reputatie : 7192
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: 914: Strehaia-Motru hm   Joi 03 Feb 2011, 21:27

Avand in vedere tipul de catenara pe aceasta sectie trenurile circula cu mai mult de 40-50 km/h ? multumesc
Sus In jos
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5500
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Vin 04 Feb 2011, 06:43

De la Motru la Strehaia este cu 60km/h
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 914 : Strehaia - Motru Hm.   Astazi la 22:17

Sus In jos
 

914 : Strehaia - Motru Hm.

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 914 : Strehaia - Motru Hm.
» Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.
» 222 : Turceni - Dragotesti
» Petitie MT Nr intrate 19008 din 11 Mai 2015
» Strehaia (900)
Pagina 1 din 12Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 900-