Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia
Bine aži venit pe Forumul pasionažilor de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veži gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Vagoane seria 19-40

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Trix



Numarul mesajelor : 5
Reputatie : 2316
Data de inscriere : 14/08/2010

MesajSubiect: Vagoane seria 19-40   Dum 22 Aug 2010, 00:19

As dori sa intreb pe cei mai vechi in ale cailor ferate daca isi mai aminteste cineva de vagoanele din seria 19-40.
Stiu ca mergeam prin anii '80 cu aceste vagoane cu trenul rapid Bucuresti-Timisoara (si/sau) retur, la clasa I, si ca erau pentru momentul acela vagoane mai luxoase, in sensul dat luxului pe vremea aceea.
Cred ca au fost destul de multe vagoane de acest tip, pentru ca am vazut (si am mers) cu un vagon cu seria (40)140, deci cred ca erau cel putin atatea vagoane de acest tip.
S'ar putea sa ma insel, dar am auzit o varianta ca ar fi fost produse in RDG.
Stie cineva ce tip de vagon erau si unde erau fabricate? Mai exista fotografii cu astfel de vagoane?
Multumesc.
Sus In jos
http://bahn.trix.su
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5069
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-40   Dum 12 Sept 2010, 17:26

Vagoanele 19-40 au fost fabricate īn anii '64-'69 la Arad. Din ele a rezultat mai tārziu seria 19-57 și 39-57.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Vagoane seria 19-40   Mar 21 Dec 2010, 13:10

O intrebare: in ce consta incalzirea cu aer cald, la vagoanele de calatori? Din cate stiu, cel putin pana in 1989, existau doar doua tipuri de sisteme de incalzire la vagoanele de calatori:
-incalzirea cu aburi (folosita in cazul tractiunii cu 040-DHC si 060-DA)
-incalzirea electrica, care consta in radiatoare cu rezistente electrice, montate sub banchete, si folosita numai in cazul tractiunii cu 060-EA sau 040-EC.

Vagoanele seriilor 19-40 si 20-40 au fost primele vagoane sa le zic "clasice" (care au aparut dupa dimitroave) a CFR, prevazute cu: boghiuri "Minden-Deutz-33", frana de mare putere KE-GPR, incalzire electrica, si banchete mai confortabile, cu arcuri, si cu "clasicul" burete si polivinilin (la clasa a doua) sau burete si plus rosu (la clasa 1), precum si cu iluminat florescent, cu tuburi de neon (in locul clasicelor becuri cu filament)?
Sus In jos
membru inactiv
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 899
Varsta : 40
Reputatie : 3647
Data de inscriere : 10/10/2009

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-40   Mar 21 Dec 2010, 18:09

.


Ultima editare efectuata de catre Onofrei Sergiu-Gabriel_33 in Mar 21 Dec 2010, 18:13, editata de 1 ori
Sus In jos
membru inactiv
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 899
Varsta : 40
Reputatie : 3647
Data de inscriere : 10/10/2009

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-40   Mar 21 Dec 2010, 18:13

ldh80 a scris:
O intrebare: in ce consta incalzirea cu aer cald, la vagoanele de calatori? Din cate stiu, cel putin pana in 1989, existau doar doua tipuri de sisteme de incalzire la vagoanele de calatori:
-incalzirea cu aburi (folosita in cazul tractiunii cu 040-DHC si 060-DA)
-incalzirea electrica, care consta in radiatoare cu rezistente electrice, montate sub banchete, si folosita numai in cazul tractiunii cu 060-EA sau 040-EC.

Vagoanele seriilor 19-40 si 20-40 au fost primele vagoane sa le zic "clasice" (care au aparut dupa dimitroave) a CFR, prevazute cu: boghiuri "Minden-Deutz-33", frana de mare putere KE-GPR, incalzire electrica, si banchete mai confortabile, cu arcuri, si cu "clasicul" burete si polivinilin (la clasa a doua) sau burete si plus rosu (la clasa 1), precum si cu iluminat florescent, cu tuburi de neon (in locul clasicelor becuri cu filament)?


Asadar, incalzirea cu aer cald este data de aeroterme.Ele functioneaza pe principiul curentilor de aer produsi de un ventilator/suflanta care strabat o retea de rezistente electrice sau fantele unui radiator cu ulei, ulei incalzit de o singura rezistenta. Inclin sa cred caci prima varianta este cea uzuala.
Mai jos prezint schita realizata de mine.


Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3720
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-40   Joi 30 Dec 2010, 07:45

Cam la asta ma gandeam si eu. Ce nu inteleg exact este - unde anume e amplasat exact ventilatorul si mai ales pe unde trec tevile de aer? Vagoanele 20-57/19-57 au intr-adevar doua grile mari , cam la jumatatea caroseriei, plus o carcasa care blocheaza pe interior cam 1/4 din culoar - dar daca presupunem ca acolo sunt localizate ventilatoarele (pentu ca uneori se si mai aud bazaind, cand lucreaza), atunci tubulatura care ajunge sub fiecare bancheta pe unde trece, prin podea sau printre geamurile 5 si 6, continuandu-se prin tavan? pentru ca, dupa socoteala mea, daca alea is ventilatoarele, atunci intr-adevar locasul ala nu poate gazdui si un radiator suficient de mare cat sa incalzeasca tot vagonul...deci radiatoarele ar trebui sa fie separate pentru fiecare compartiment, cam sub fiecare bancheta, si doar aerul sa vina pe tevi de la ventilatorul central, corect? sau oare ventilatoarele sa fie asezate (si) in capacele alea de aerisire de forma...sa zicem, a unei paini turtite... puse pe plafonul vagonului?
Cat despre ce are radiatorul in el, nu cred ca au ulei, ci inclin sa cred ca is radiatoare simple si atat. Nu am vazut niciodata pete de ulei care sa indice scurgeri in compartiment. Iar daca radiatoarele aveu intr-adevar ulei in ele, era imposibil ca la atatea vagoane si la intretinerea precara a CFR-ului, sa nu se sparga macar unul vreodata.
Ce am scris mai sus cred ca e incalzirea cu aer modulat. Stiu ca mai e si o varianta mai simpla de incalzire electrica, la vagoanele 20-47 de Meva Severin, cele cu sezuturile banchetelor care se pot ridica vertical, fiind prinse in articulatii, si se vede clar ce au dedesubt - alea au doar radiatoare cu aripioare deflectoare (racire pasiva) si atata - plus fante de degajare a caldurii , amplasate intr-un gratar localizat deasupra spatarului banchetei. Datorita inexistentei circulatiei fortate a aerului, respectivele vagoane au o incalzire mai slaba/mai lenta decat cele cu aer modulat, insa consuma in contrapartida mai mult curent.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-40   Astazi la 23:17

Sus In jos
 

Vagoane seria 19-40

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Vagoane seria 11-31 si 21-31
» Vagoane seria 19-76 si 20-76
» Vagoane seria 11-47 si 21-47
» Vagoane seria 22-96 si 84-96
» Vagoane seria 19-70 si 21-70
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia :: MATERIAL RULANT :: VAGOANE-